اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

اشتغال پایدار کشور را به افق ایران 1404 می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با تاکید بر افزایش چرخه تولید و ایجاد اشتغال پایدار گفت: اشتغال پایدار کشور را به افق ایران 1404 می‌رساند.

اشتغال پایدار کشور را به افق ایران 1404 می‌رساند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نصرالله ابراهیمی ‌در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با تلاش و پشت‌کار چرخه تولید را بیشتر کرده و اشتغال پایدار را رقم بزنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران افزود: اشتغال پایدار کشور را به توسعه، پیشرفت و افق ایران 1404 می‌رساند.
وی بیان کرد: با تبیین سیاست‌های کلی اشتغال و ابلاغ در سال 90 توسط رهبر معظم انقلاب با محوریت و تقویت کارآفرینی، ترویج تولید و فرهنگ کار با استفاده از تولید داخل به عنوان ارزش اسلامی و ملی، سند توسعه اشتغال به همه دستگاه‌ها و نهادها توسط دولت ابلاغ شد و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح می شود، تقویت زیرساخت‌های تولید است و کشور با تولید می‌تواند به اهداف خود در بخش اشتغال برسد.
ابراهیمی ارایه تسهیلات در بخش بنگاه‌های اقتصادی زود‌بازده را یکی از ابزارهای حمایت دولت دانست و عنوان کرد: ارایه این تسهیلات اشتغال‌زایی فراوانی را در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی ایجاد کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان ری در ادامه اشتغال‌های خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اعتبار در نظر گرفته در بخش مشاغل خانگی برای هر خانواده تا سقف 30 میلیون ریال به تناسب تسهیلات پرداخت می‌شود و در این راستا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در شهرستان ری باید انجام شود و اعتبار در نظر گرفته شده مشاغل خانگی در این شهرستان برای فنی و حرفه‌ای 15 میلیارد و 490 میلیون ریال، جهاد کشاورزی 3 میلیارد و 434 میلیون و 770، صنایع دستی 18 میلیارد و 590 میلیون ریال و صنعت، معدن و تجارت نیز 5 میلیارد و 570 میلیون ریال است و با این اعتبار باید حدود 2 هزار و 500 شغل در بخش مشاغل خانگی تا پایان سال در شهرستان ری محقق شود. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران سهم استان تهران را از 2.5 میلیون شغل در سال جاری 363 هزار شغل عنوان کرد و افزود: سهم شهرستان ری حدود 23 هزار و 562 شغل است که تاکنون 6 هزار و 23 شغل در ری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مدت محدودی تا پایان سال باقی مانده است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به تناسب سهم خود در ایجاد اشتغال فعالیت کنند و بانک‌ها نیز باید شرایط برای پرداخت تسهیلات را آسان کنند.
ابراهیمی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید و جذب سرمایه خارجی گفت: جذب سرمایه خارجی در سال 83 در استان تهران 780 میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته 209 درصد رشد داشته است و براساس آخرین آمار، سرمایه‌گذاری خارجی از سال 89 تا سال 90 در کشور 14 میلیارد دلار بود که براساس اصل 44 قانون اساسی، انجام شده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران در ادامه ابلاغ مصوبه‌ سال جاری در ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد: 6 هزارم سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید در کشور به عنوان مساعدت به بخش غیر‌دولتی پرداخت می‌شود و اگر سرمایه‌گذاری خارجی به روستاها و یا مناطق کمتر توسعه یافته برای تولید هدایت شود، یک درصد آن به عنوان کمک به فردی که سرمایه خارجی را وارد کرده باشد، پرداخت می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهمیه دستگاه‌های مختلف شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و میزان سهم شهرستان از بحث اشتغال‌زایی این سهم در بین دستگاه‌های مختلف توزیع شد و از این میان اداره بهزیستی شهرستان ری 200 سهم مشخص شده بود که با همت مسئولان این دستگاه تاکنون 264 فرصت شغلی ایجاد شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ری در پایان با اشاره به دستگاه‌های پیشگام و موفق شهرستان ری در بحث ایجاد اشتغال تصریح کرد: ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی و اداره تربیت‌بدنی شهرستان ری با همت خود موفق شده‌اند در حال حاضر نسبت به سهمیه‌ای که به آنها اختصاص داده شده است، پیشتاز باشند. 
کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ری با حضور محمدحسین فروزان‌مهر، معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نصرالله ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران و سرپرست شهرستان ری و اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول