اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح آرمانی رخ می‌دهد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی برداشت زعفران در گناباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با اجرای طرح آرمانی زعفران در سطح سه هکتار از مزارع، میزان برداشت حدود 100 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۰۰ درصدی برداشت زعفران در گناباد
محمد باقر جاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: برداشت زعفران از سطح سه هزار و 500  هکتار مزارع شهرستان آغاز شده است که از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا دهم آذرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حدود هشت تن زعفران خشک تولید شود. 
مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در مناطقی از شهرستان که منابع آبی آن متاثر از خشکسالی بوده و با کاهش شدید آبدهی مواجه شده است پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت زعفران حدود 30 تا 50 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.
وی گفت: با اجرای طرح آرمانی زعفران در سطح سه هکتار از مزارع، میزان برداشت حدود 100 درصد افزایش را نشان می‌دهد که این طرح در صورت استقبال کشاورزان میزان تولید را نیز افزایش خواهد داد.
جاهدی متوسط برداشت زعفران را در هر هکتار سه تا 3.5 کیلوگرم و در مزارع آرمانی حدود هشت کیلوگرم ذکر کرد و افزود: به منظور افزایش تولید و فرآوری بهداشتی تاکنون ضمن برگزاری کلاس‌های ترویجی، ادواتی نظیر الک و هیتر و حدود چهار تن کودهای ریز مغزی توزیع شده است. 
مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در شهرستان گناباد در فصل برداشت زعفران حدود شش هزار نفر به مدت یک ماه مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول