اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

برداشت زعفران در ابرکوه آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از آغاز برداشت ابرکوه در مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت زعفران در ابرکوه آغاز شد
محمدعلی حاتمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه از آغاز برداشت زعفران در 25 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های متمادی در چند سال اخیر، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت‌های کم آبخواه از جمله برنامه‌های مهم در جهاد کشاورزی است.
حاتمی‌زاده عنوان کرد: در این راستا یکی از محصولاتی که در تغییر الگوی کشت در ابرکوه مد نظر قرار گرفته، گیاه زعفران است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه طی هفت سالی که از کشت زعفران می‌گذرد، نزدیک به 25 هکتار از اراضی به زیرکشت این محصول رفته است.
حاتمی‌زاده افزود: ظرف دو سال گذشته کاشت این محصول با استقبال قابل توجهی از سوی مردم این شهرستان روبه‌رو شده و در حقیقت بیشترین سطح زیر کشت متعلق به این دو سال بوده است.
وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار سه کیلوگرم زعفران برداشت شود.
حاتمی‌زاده با اشاره به مشکلات فراروی کشاورزان در این زمینه یادآور شد: با توجه به یارانه‌ای که جهاد کشاورزی استان یزد بابت خرید پیاز زعفران اختصاص داده است، در حال حاضر قیمت بالای پیاز و هزینه‌های حمل و نقل آن یکی از اصلی‌ترین مشکلات در زمینه کاشت زعفران است.
وی با اشاره به آغاز برداشت زعفران از 25 هکتار از اراضی شهرستان ابرکوه عنوان کرد: برداشت زعفران به مدت 20 روز در این شهرستان ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش فارس، استان یزد پس از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی رتبه سوم کشت زعفران در کشور را دارد اما زعفران برخی نقاط این استان نظیر بهاباد به لحاظ کیفیت در رتبه نخست قرار گرفته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول