اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

قطع دست دلالان زعفران با ایجاد تشکل‌های صادرکننده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ایجاد تشکل‌های صادر کننده زعفران سبب قطع دست دلالان و عرضه مستقیم محصول زعفران از تولید به مصرف می‌شود.

قطع دست دلالان زعفران با ایجاد تشکل‌های صادرکننده
غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ایجاد تشکل‌های توانمند سبب متعادل شدن قیمت منطقی محصول زعفران برای کشاورز و مصرف کننده است.
وی با اشاره به نقش اتحادیه صادرکنندگان زعفران در روند تسریع صادرات این محصول افزود: به طور کلی تشکل‌ها حلقه ارتباطی بین مردم و دولت بوده و از طرف دیگر روند کارها با شکل‌گیری تشکل‌ها تسریع می‌شود.
 
*تشکل‌های صادرکننده زعفران حلقه ارتباطی بین مردم و دولت
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تشکل‌های صادرکننده زعفران را حلقه ارتباطی بین مردم و دولت دانست و ادامه داد: ایجاد تشکل‌های صادر کننده زعفران سبب قطع دست دلالان و عرضه مستقیم محصول زعفران از تولید به مصرف می‌شود.
هادربادی ایجاد تشکل‌های توانمند را سبب متعادل شدن قیمت منطقی محصول زعفران برای کشاورز و مصرف کننده دانست و اذعان داشت: در این راستا سود اصلی زعفران نصیب کشاورزان شده و دست دلالان قطع می‌شود.
وی از افزایش خرید توافقی محصول زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این خریدها برای منطقی شدن قیمت زعفران از طریق ارائه تسهیلات از سوی صندوق توسعه محصولات بخش کشاورزی توسط تشکل های زعفران کار انجام می‌شود.
 
*افزایش صنایع تبدیلی تکمیلی و فرآوری محصول زعفران در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از افزایش صنایع تبدیلی تکمیلی و فرآوری محصول زعفران در استان خبر داد و افزود: این امر سبب افزایش ارزش افزوده محصول زعفران می‌شود.
هادربادی بسته‌بندی مناسب را یکی از عوامل موثر در بازاریابی محصول زعفران دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه کشورهای هدف محصول زعفران بسته‌های کوچک زعفران را می‌پسندند به همین دلیل نوع بسته‌ها و نحوه بسته‌بندی تاثیر زیادی در بازاریابی زعفران ایران در بازارهای هدف و کشورهای اروپایی دارد.
وی از تشکیل تشکل‌های زعفران کار در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و اذعان داشت: این تشکل‌ها می‌تواند یک نقطه مرکزی برای تصمیم‌گیری‌ها، بیان خواسته‌ها و پیگیری مشکلات زعفرانکاران باشد.
 
*تهیه طرح جامع بهبود کمی و کیفی محصول زعفران
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از تهیه طرح جامع بهبود کمی و کیفی محصول زعفران خبر داد و تصریح کرد: این طرح کار مشترکی از سوی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و خراسان رضوی است که در کمیسیون‌های ذی‌ربط هیئت دولت تصویب شده و تامین اعتبار آن از طریق استانداری در حال پیگیری است.
هادربادی ادامه داد: این طرح جامع بحث بازاریابی، فرآوری، بسته‌بندی و تولید را مد نظر قرار داده و امید است طی پنج سال اجرای این طرح جامع متوسط عملکرد محصول زعفران به هشت کیلو در هر هکتار برسد.
 
*ایران خاستگاه اصلی زعفران دنیا است
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ایران را خاستگاه اصلی زعفران دنیا دانست و اذعان داشت: تمام تلاش‌ها بر این است که زعفران ایران در تمام بازارهای جهانی با برند جمهوری اسلامی ایران توزیع شود.
هادربادی با اشاره به کددار شدن محصول زعفران با اجرای طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران، اظهار داشت: کددار شدن محصول زعفران بیانگر کیفیت، منشا و نحوه تولید زعفران است.
وی با بیان اینکه کددار شدن زعفران گامی موثر در کاهش تقلب در این محصول است، گفت: این کد با مشخص کردن منشأ زعفران سبب تضمین خاطر بیشتر مصرف کننده برای خرید محصول زعفران می‌شود.
 
*سطح زیر کشت محصول زعفران خراسان جنوبی 13 هزار هکتار است
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی سطح زیر کشت محصول زعفران در این استان را 13 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 41 تن زعفران در سطح خراسان جنوبی برداشت می‌شود.
هادربادی افزایش عملکرد زعفران در سطح را از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و یادآور شد: این امر سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول