اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر جهاد کشاورزی:

برنامه بهبود زعفران به دولت ارائه می‌‌‌شود ‌

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی از ارائه برنامه بهبود زعفران به دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب این برنامه در آینده‌ای نزدیک تقدیم مجلس می‌شود.

برنامه بهبود زعفران به دولت ارائه می‌‌‌شود ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صادق خلیلیان ظهر امروز در ششمین جشنواره ملی زعفران در محل تالار غدیر شهرستان باخزر استان خراسان رضوی‌ اظهار داشت: با تصویب این برنامه شاهد تغییرات شگرفی در موضوع بسیار مهم زعفران خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه دیگر روش‌های سنتی کشت جوابگوی محصولی چون زعفران نیست، افزود: برای حل مشکلات موجود در این زمینه باید هزینه‌های تولید کاهش پیدا کرده تا این محصول یه صورت مناسب‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشور ایران به دلیل طبیعت چهار فصل خود توفیقات زیادی را در ‌ارتباط‌ با کشاورزی داشته است.
وی با بیان اینکه این توفیقات در زمینه تولید محصول زعفران دو چندان بوده است، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 92 درصد میزان تولید زعفران در کشور ایران صورت می‌پذیرد.
خلیلیان توضیح داد: همچنین در این میان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی دارای بیشترین سهم برای تولید این محصول استراتژیک را به خود اختصاص داده‌اند.
وی محصول زعفران را دارای ویژگی‌های زیادی دانست و متذکر شد: همچنین زعفران از نظر سازگاری با شرایط اکولوژیکی با شرایط کویر بسیار تطابق مطلوبی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: همچنین نیروی کاری برای زمین‌های زعفران را نیز خانواده‌‌های روستایی شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه زعفران نیاز به آب بسیار کمی دارد، خاطر نشان کرد: باید مراقبت شود برخی کشورهای دیگر که به دنبال کسب درآمد از طریق این محصول هستند، بازار کشور ایران را مصادره نکنند.
خلیلیان از جلوگیری از نقل و انتقال پیاز زعفران از سال گذشته در کشور خبر داد و متذکر شد: این اقدام در راستای جلوگیری از خروج این پیاز از کشور به کشورهای دیگر صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه روش‌های قدیمی دیگر جوابگوی کشت زعفران در حال حاضر نیست، اعلام کرد: همچنین در همین راستا برای توسعه این اقدام باید کارهای اساسی در زمینه آبیاری مکانیزه در کشور صورت پذیرد.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: به همین منظور امسال اعتبارات بسیار خوبی برای آبیاری مکانیزه در کشور اختصاص داده شده است.
وی گفت: همچنین استان خراسان رضوی نیز از این اعتبارات سهم بسیار خوبی را دریافت کرده که در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات اساسی در این حوزه خواهیم بود.
در این مراسم از زعفران‌کاران نمونه شهرستان باخرز با حضور مسئولان تقدیر و قدردانی شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول