اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس:

وضعیت صنعت زعفران در خراسان رضوی بسیار نامطلوب است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وضعیت صنعت زعفران در خراسان رضوی بسیار نامطلوب و اسف‌بار است.

وضعیت صنعت زعفران در خراسان رضوی بسیار نامطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا اسداللهی صبح امروز در جمع تعدادی از زعفران‌کاران شهرستان باخرز در این‌باره اظهار داشت: در حال حاضر روش کار در صنعت این استان روش اختاپوسی است.
وی با بیان این که این روش باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود، افزود: متقاضیان برای ورود به زمینه‌های مختلف صنعتی باید از هفت خوان رستم گذشته تا بتوانند کاری را برای کشور انجام دهند.
نماینده مردم شهرستان‌های تایباد ، تربت جام و باخرز با درخواست از مسئولان دی‌ربط برای توجه بیشتر به این موضوع بیان داشت: باید برای جلوگیری از مشکلات نسبت به اصلاح چنین وضعیتی شتاب کرد.
وی با اشاره به تخصیص بیش از چهار میلیارد و یک صد میلیون تومان برای امر صنعت ابراز داشت: در همین راستا باید به صنایع فرآوری محصولات کشاورزی نیز توجهی جدی داشت.
اسداللهی با اشاره به تشکیل شورای ملی زعفران از دو سال گذشته توضیح داد: انتظار مردم در این خصوص اختصاص ردیف بودجه ای مستقل برای محصول زعفران است.
وی همچنین به برگزاری ششمین جشنواره ملی زعفران در باخرز تایباد اشاره کرد و عنوان کرد: با وجود توسعه در منطقه این‌گونه سمینارها در بخش زعفران زمینه ساز تحول در توجه به این محصول گرانبها می‌شود.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تاکید کرد: شکل‌گیری واحدی در زمینه فرآوری این محصول در منطقه باخرز باید منجر به اختصاص اعتبارات مناسب نیز برای زعفران شود.
وی با ابراز تاسف از عملکرد حوزه آبخیزداری شهرستان باخرز خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه سازه آبی در منطقه ایجاد نشده که خود این امر یکی از مشکلات آینده است.
اسداللهی یادآور شد: همچنین اجرای روش‌های نوین آبیاری از دیگر ملزومات برای توسعه کشاورزی پایدار در کشور است.
وی با ابراز تاسف از این موضوع که تاکنون اعتبارات خشکسالی به منطقه نرسیده است، افزود: این اعتبارات برای رسیدن به نقاط مثبت در امر کشاورزی لازم است.
نماینده مردم شهرستان‌های تایباد ، تربت جام و باخرز با اشاره به کاهش تولید شیر در این شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: این میزان از بیش از 600 تن به 150 تن کاهش یافته است.
وی ابراز داشت: همچنین خشکسالی‌های اخیر در این مناطق به یکی دیگر از مشکلات موجود برای روستاییان بدل شده است.
اسداللهی توضیح داد: به همین منظور حمایت قاطع دولت از کشاورزان باید صورت پذیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول