اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا به دنبال کادر سازی برای اسلام بودند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا به دنبال کادر سازی برای اسلام بودند و امروز نیز بهترین راه ادامه دادن راه آنها همین تربیت نسل جوان است.

شهدا به دنبال کادر سازی برای اسلام بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد حسینی دانشور دوشنبه شب در نشست سرگروه­های شجره طیبه صالحین بسیج قم اظهار داشت: لزوم تخلق به اخلاق اسلامی و توجه ویژه به معنویت در جریان انجام ماموریت­­های انقلاب اسلامی یک تعریف مربوط به خود دارد.
وی گفت: از سیره نورانی ائمه(ع) استفاده می­شود که آنان در برخورد با مردم شیوه تربیتی چهره به چهره را انتخاب می­کردند.
جانشین سابق مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: معصومین(ع) در نصیحت کردن افراد ویژگی­های اشخاص را اصل قرار داده و متناسب با حالات روحی افراد آنان را هدایت می­کردند.
وی ابراز داشت: در روایات این موضوع مشهود است که ائمه(ع) گاهی به کسی می­فرمودند رکن ایمان یقین است و در شرایطی دیگر در گفت­وگو با شخص دیگر رکن ایمان را صبر می­نامیدند.
حسینی دانشور گفت: گاهی حتی در سیره ائمه(ع) از خود راندن را داشته­ایم یعنی در شرایطی مانند شب عاشورا مردم را از اطراف خود دور می­کردند تا خالص­ترین یاران خود را بیابند.
وی اظهار کرد: در تربیت نخستین رکنی که اهمیت دارد، شناختن خدای یگانه است و شناخت خدا جز با رجوع به قرآن کریم و کلام ائمه(ع) امکان پذیر نیست.
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: کتب و ادعیه­ای که از ائمه اطهار(ع) به ما به یادگار رسیده و به ویژه نهج البلاغه امیر المومنین(ع) مجموعه­ای از درس­های خداشناسی است. رکن دوم تربیت انتخاب است، فرد باید آگاهانه خدایی را که شناخته است، انتخاب کند.
حسینی دانشور ابراز داشت: گاهی پیش می­آید که انسان سال­ها عبادت و بندگی می­کند اما بعد از مدتی متوجه می­شود که در ریشه­های توحید و خداشناسی دچار اشکال بوده است. البته دانایی ارزش است اما اگر این دانش با عمل همراه نشود، تاثیری نخواهد داشت.
این استاد حوزه افزود: شهدا به مرحله­ای از عمل به توحید رسیدند که اثر اعمالشان از سال­ها پیش مانند نوری در جامعه جاری است.
وی با بیان اینکه خداوند دوست دارد انسان را همواره در حالت توجه نسبت به خود ببیند، افزود: این توجه دائمی به منبع حیات، تامین کننده سعادت دنیوی و اخروی خواهد بود.
وی گفت: خیر و برکتی که امروز از مصدر بسیج به جهان صادر می­شود، محصول همین اتصال به خداوند و ایمان عمیق قلبی به اوست.
حسینی دانشور با اشاره به اینکه در دین اسلام هم مراقبت فردی موضوعیت دارد و هم مناسبات اجتماعی مورد توجه واقع شده است، افزود: راه عمل به اخلاق در شدت التزام به دین است.
وی ابراز داشت: استمرار راه شهدا امروز همان انتقال محصول اعتقاد دینی در رفتار، به عنوان یک طرح به دیگران و نسل جدید است.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید فضایی ایجاد کنیم که دانایی­های جامعه تبدیل به دارایی­ها شود و به از نسل جوان افرادی موثر در محیط اجتماعی خود بسازد.
وی با اشاره به اینکه شهدا به دنبال کادر سازی و برای اسلام بودند و سعی می­کردند از هر کسی که می­بینند برای اسلام سرباز بسازند، اظهار کرد: بهترین راه ادامه مسیر شهدا همین کادر سازی و تلاش برای تربیت نسل جوان است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول