اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش سپاه علی بن ابیطالب(ع):

مهم‌ترین ماموریت بسیج جامعه سازی است

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: مهم‌ترین مطالبه­ای که رهبر معظم انقلاب از مجموعه سپاه و بسیج دارند، جامعه سازی و انسان سازی است.

مهم‌ترین ماموریت بسیج جامعه سازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام رضا اعزازی که دوشنبه شب در میان سرگروه­های شجره طیبه صالحین در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز به دلیل حجم بالای توطئه­های دشمن نقش بسیج برای نظام نقشی مهم و حیاتی است.
وی گفت: این به آن معنا نیست که در گذشته ماموریت مهمی نداشته­ایم، اما امروز انتظاری که مسئولان و مردم از بسیج دارند و وظایفی که به عهده این مجموعه است بسیار بیش از گذشته است.
مسئول تربیت و آموزش سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: عمده فعالیتی که در ساختار و سازمان جدید بسیج قرار است اتفاق بیافتد و سرگروه­های شجره طیبه صالحین مسئول آن هستند، فعالیت­ تربیتی است.
وی ابراز داشت: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری از مجموعه سپاه و بسیج دارند، جامعه سازی است و جامعه سازی بدون انسان سازی میسر نخواهد بود.
اعزازی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از انسان سازی به میان می­آید ما نیاز به الگو پیدا می­کنیم که قطعا برای یک جامعه اسلامی سیره پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو است.
وی افزود: یک سرگروه قبل از آنکه به روانشناسی و علوم تربیتی اشراف داشته باشد، باید به سیره پیامبر اکرم(ص) اشراف داشته باشد.
مسئول تربیت و آموزش سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد: آنچه سبب شکل گیری تمدن اسلامی و تاثیر گذاری آن بر تمام محیط پیرامونی جهان معاصر خود شد، قطعا سیره و خلق عظیم پیامبر بود.
وی اظهار داشت: اگر یک بسیجی تصمیم بگیرد در خوبی­ها پیش­رو باشد محیط پیرامونی و قبل از همه، اعضای حلقه از او الگو می­گیرند.
اعزازی افزود: یک الگوی مفید دیگر برای جوانان و نوجوانان شهدای انقلاب اسلامی هستند که اسامی حلقه­های شجره طیبه صالحین به نام آنها مزین شده است.
وی با بیان اینکه از شهدایی که وجه ملی دارند زیاد نام می­شود اما اکثر شهدا در گمنامی به سر می‌برند، افزود: اصرار ما در مجموعه تربیت و آموزش سپاه بر این بوده که حلقه­ها با نام شهدای محله نامگذاری شوند تا قطعات این پازل کامل شود.
مسئول تربیت و آموزش سپاه علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: افراد حلقه با این شهدا ارتباط عاطفی برقرار کرده و از آنها الگو می­گیرند.
وی افزود: در مرحله سوم خود سرگروه است که باید برای افرادی که در حلقه او هستند طوری بدرخشد که نوجوانی که به دنبال او وارد مجموعه بسیج می­شود، او را مانند یک اسوه ببیند.
اعزازی اذعان کرد: اگر می­خواهیم یک نسل انقلابی و متخلق به خلق نبوی تربیت کنیم، قبل از همه باید این تربیت را از خودمان آغاز کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول