اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

سالانه 600 میلیارد ریال هزینه جمع‌آوری زباله‌ در مشهد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: برای جمع‌آوری و دفن زباله‌های شهر مشهد 600 میلیارد ریال در سال هزینه می‌شود.

سالانه 600 میلیارد ریال هزینه جمع‌آوری زباله‌ در مشهد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت خدمات شهری، خلیل‌الله کاظمی در این‌‌باره اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 170 تا 1900 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌‌‌‌‌شود که این مقدار در زمان پیک زائر 2500 تا 2600 تن می‌رسد که در مقام مقایسه به اندازه زباله کلان‌شهری مثل اهواز و شیراز است.
وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه 20 تا 25 تن زباله از سطح بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌‌‌‌ها و 40 تا 45 تن نیز از سطح مراکز صنعتی جمع‌آوری می‌‌‌‌‌شود.
کاظمی ادامه داد: در طول شبانه روز نیز سه هزار و 650نفر نیروی کارگری با استفاده از پنج دستگاه ماشین رفت ‌و روب و 280دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله عملیات رفت‌ و‌ روب را انجام می‌دهند.
 وی با بیان اینکه زمان جمع‌آوری زباله از 9 شب تا چهار صبح است، اظهار داشت: در حال حاضر 48 میلیون متر مربع از معابر و خیابان‌های سطح شهر رفت ‌و ‌روب می‌شود که 70درصد از آن در شب انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری شهردار عنوان کرد: در مکان‌هایی مانند اطراف حرم مطهر که دارای بافت زواری است شرایط جمع‌آوری زباله متفاوت است به گونه‌ای که در زمان پیک زائر که حالت فوق ویژه است مانند زمان سال تحویل نیروها و تجهیزات خدماتی دو برابر می‌شود.
معاون خدمات شهری با بیان اینکه افزایش سرانه تولید زباله در شهرهای بزرگ عامل نگرانی شده است، اظهار داشت: درطول سال در شهر مشهد بالغ بر 600میلیارد ریال هزینه جمع‌آوری و دفن و دفع زباله‌های شهری می‌شود به گونه‌ای که به طور متوسط برای هر شهروند 20هزار تومان در طول سال در این حوزه هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جوامع با رشد فناوری افزایش پسماندهای الکترونیکی است که دارای درصد بالایی ار فلزات سنگین است.
کاظمی تصریح کرد: طرح بازیافت زباله‌های الکترونیکی برای نخستین بار در کشور در شهر مشهد طراحی شده است که با کمک این طرح می‌توان از بروز مشکلات زیست‌محیطی این ضایعات جلوگیری کرد.
کاظمی افزود: اگر شهروندان در راستای تفکیک زباله‌های خشک از تر به منظور بازیافت اقدام کنند نه تنها می‌توانند در اشتغال‌زایی تاثیرگذار باشند بلکه هزینه‌های این حوزه نیز کاهش پیدا می‌کند.
 وی در زمینه ایجاد سطل‌های زباله در کنار معابر اظهار داشت: ظروف کنار خیابان‌ها صرفا برای زباله‌های عابران پیاده است و ویژه زباله‌های واحدهای صنفی نمی‌باشد بنابراین تمام صنوف تجاری و اداری طبق قانون باید نسبت به نگهداری پسماندهای داخل ملک خود اقدام کنند.
معاون خدمات شهری مشهد، ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر مشهد اگر صنفی این مقوله را رعایت نکند با این صنف متخلف برخوردهای قانونی نظیر چند برابر شدن بهای پسماندهای این واحدها می‌شود.
وی در زمینه فلسفه کاری سازمان مدیریت پسماند در سال جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین وظیفه سازمان پسماند در سال جهاد اقتصادی در وهله اول فرهنگ‌سازی در زمینه تولید کمتر زباله و در مرحله دوم برنامه‌ریزی برای تفکیک مناسب و احداث صنایع بازیافتی است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول