اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بخشدار مرکزی اردل:

80 درصد روستاهای اردل مکان دفن زباله دارند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی اردل گفت: در حال حاضر افزون بر 80 درصد روستاهای این شهرستان مکان دفن زباله دارند.

80 درصد روستاهای اردل مکان دفن زباله دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کریمی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه پسماندهای روستایی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‏‎های صورت گرفته تا پایان آبان ‌ماه جاری برای تمام روستاهای این بخش به‌صورت مجتمع مکان دفن زباله تعیین خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر 15 روستای پرجمعیت این بخش توسط دهیاری‌ها اقدام به جمع‌آوری زباله‎ها به روش بهداشتی می‌کنند.
کریمی با بیان اینکه مشکل دفن مواد پسماند جامد همواره از سال‎های دور گریبانگیر بشر بوده است، گفت: ساده‎ترین و ممکن‌ترین راه حل، تلنبار کردن پسماند جامد در زمین‌های پست خارج از محدوده شهرها و سپس سوزاندن آن به‌منظور جلوگیری از آلودگی است.
وی ادامه داد: از آنجا که توسعه روزافزون جمعیت باعث تولید انواع پسماندهای جامد می‎شود، باید توجه داشت که روش‌های مختلف دفع به عوامل و شاخص‌های زیادی بستگی دارد و روش‌های مختلفی از جمله سوزاندن و تبدیل به کمپوست برای دفع پسماند جامد نیز پیشنهاد شده است.
بخشدار مرکزی اردل با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند و نحوه عملکرد این مسئله باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: فرهنگ‌سازی، تفکیک زباله از مبدأ، استفاده نکردن از شیوه‌های غلط دفن زباله، ضرورت تعیین مکان دفن زباله در نقاط روستایی و پرهیز از سوزاندن زباله یک ضرورت مهم است که باید از سوی متولیان روستا مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: جمع‌آوری، حمل، جداسازی و پردازش زباله‌ها در نقاط شهری بر عهده شهرداری‎ها و در نقاط روستایی بر عهده دهیاری‌ها و در خارج از حریم شهرها و روستاها بر عهده بخشداری‌هاست.
کریمی همچنین با اشاره به دفع غیربهداشتی پساب منازل و اماکن، گفت: این امر سبب آلوده شدن معابر، نهرها، مجاری آب و در نهایت منابع آب و خاک می‌شود و سلامت مردم را تهدید می‌کند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس لازم است تا در مورد جلوگیری از دفع غیر بهداشتی پساب منازل و اماکن در روستاها فرهنگ‌سازی شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول