اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداح اهل بیت (ع):

همایش پیرغلامان موجب شکوفایی فرهنگ شیعی می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از مداحان اهل بیت (ع) گفت: همایش پیرغلامان موجب شکوفایی فرهنگ شیعی و نهضت اباعبدالله (ع) می‌شود.

همایش پیرغلامان موجب شکوفایی فرهنگ شیعی می‌شود
حسین مهدوی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان به میزبانی همدان اظهار کرد: برگزاری این همایش حرکت بسیار زیبا و ارزشمندی است چراکه امر تقدیر از این افراد برجسته سال‌ها بود که بر زمین مانده بود.
وی اضافه کرد: پیرغلامان حسینی افرادی هستند که عمر با برکت خود را در عرصه خدمت به آستان مقدس سیدالشهدا (ع) و نهضت عاشورایی سپری کرده‌اند و در این زمینه فعالیت‌های ارزشمندی را رقم زده‌اند که با این وصف باید مورد توجه و تقدیر واقع شوند.
این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: با توجه به اینکه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی به همت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مجموعه‌های استانی برگزار می‌شود، حرکت ارزشی و شایان توجهی است که شکل و سیاق خاصی به خود گرفته است.
وی با بیان اینکه همایش تجلیل از پیرغلامان هر سال در حال گسترده‌تر شدن است، عنوان کرد:  برگزاری این همایش در همدان با گذشته تفاوت بارزی دارد چرا که این همایش در همدان همزمان با موج بیداری اسلامی در جهان است که همزمانی مهمی است.
مهدوی‌راد با اشاره به بین‌المللی شدن همایش پیرغلامان در سال جاری به میزبانی همدان گفت: امر حضور مداحان برجسته کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار مهم و ارزشمند است چراکه موجب اتحاد و انسجام بین مداحان داخلی و بین‌المللی سیدالشهدا (ع) می‌شود.
وی یادآور شد: نقطه عطف دغدغه‌هایی که در ذهن مداحان وجود دارد خدمت به نهضت مقدس سیدالشهدا (ع) است که به نظر من برگزاری برنامه‌هایی در این زمینه به شکوفایی و رونق این نهضت کمک بیشتری می‌کند و شایان توجه است.
این مداح اهل بیت (ع) گفت: همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان در همدان بعد معرفت‌شناسی افراد و فعالان این حوزه را نیز ارتقا می‌دهد و موجب بصیرت‌بخشی به جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: در برگزاری این همایش بحث احترام بین پیشکسوتان عرصه نهضت عاشورایی و افراد مبتدی این حوزه مطرح و مورد توجه قرار می‌گیرد که به این واسطه نیز اخلاق، ادب‌ و اخلاص دینی ارتقا یافته و بسط داده می‌شود.‌
مهدوی‌راد با بیان اینکه ثمره این همایش‌ها بیشتر در خود جلسات سیدالشهدا(ع) قابل لمس است، بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای کشور بحث فرهنگی است، به نظر من فرهنگ اهل بیت (ع) ناب‌ترین فرهنگی است که در این زمینه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همایش‌های دینی و آیینی چون همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی به شکوفایی هرچه بیشتر، تکامل و فرهنگ‌مداری اهل بیت (ع) در عرصه فرهنگ شیعی می‌انجامد، افزود: با توجه به اینکه مداحان شاخص کشوری در ایران زیاد داریم، ارتباط بین مداحان شهرستان با مداحان برجسته کشوری و بین‌المللی سبب رشد کیفی و انتقال تجربیات بین آنها می‌شود.
این مداح اهل بیت (ع) گفت: برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان سبب می‌شود که مداحان برجسته کشوری خود را ارزیابی کنند و علاوه بر این نیز اطلاعات و توانایی‌های مداحان شهرستانی محک می‌خورد و الگودهی و الگوپذیری شایسته‌ای نیز صورت می‌پذیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بالاترین علم‌ها علم سیدالشهدا (ع) است، برگزاری چنین همایش‌هایی سبب می‌شود کسانی که داعیه‌دار دین و عدالت بوده و نیز افرادی که درصدد پیمودن راه راستین هستند خود را زیر این علم قرار دهند و مورد عنایت خاص سیدالشهدا (ع) قرار بگیرند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول