اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح بهبود کیفیت زعفران در روستاهای قاینات

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای آزمایشی طرح بهبود کیفیت زعفران در روستاهای شهرستان قاینات خبر داد.

اجرای آزمایشی طرح بهبود کیفیت زعفران در روستاهای قاینات
غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این طرح با همت کانون ملی زعفران و جهادکشاورزی خراسان جنوبی به صورت آزمایشی در چند روستا از توابع قاین انجام می‌گیرد.
وی افزود: در این طرح اصول فنی در باب مزارع به کشاورزان و زعفران‌کاران آموزش داده می‌شود که اگر این اصول فنی از سوی کشاورزان رعایت شود سبب عملکرد بیشتر، کیفیت بهتر و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پاسخ به این سؤال که این طرح چه تأثیری در کیفیت محصول زعفران در بازارهای جهانی دارد، تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود و نمی‌توان تاثیر ملی و بین‌المللی آن را پیش‌بینی کرد.
هادربادی آبیاری و کوددهی مناسب و مراقبت‌های ویژه از این محصول را از عوامل مؤثر در افزایش کیفیت زعفران دانست و تصریح کرد: آبیاری و کوددهی مناسب سبب ارتقای محصول زعفران می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارگانیک و عالی بودن محصول زعفران ایران را یکی از عوامل موثر در بازار پسندی آن در جهان عنوان کرد.
هادربادی ادامه داد: با توجه به اینکه در تولید زعفران ایران از هیچ‌گونه مواد سمی و شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود بنابراین این امر سبب بازارپسندی زعفران ایران در بازارهای جهانی شده است.
وی آب و هوای مناسب خراسان جنوبی را یکی از دیگر عوامل موثر در کیفیت زعفران دانست و اذعان داشت: با توجه به اینکه شب سرد و روز گرم از نظر عملی سبب افزایش موادی نظیر خوش رنگی و خوش عطری در زعفران می‌شود بنابراین این شرایط موجود در خراسان جنوبی سبب کیفیت این محصول شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نبود شرایط آب و هوای مناسب در کشورهای اروپایی سبب کاهش کیفیت زعفران آن شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرایط مناسب آب و هوایی در ایران به طور کامل برای تولید زعفران با کیفیت در ایران و به ویژه خراسان جنوبی وجود دارد.
وی از برداشت 41 تن زعفران از سطح مزارع استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان زعفران از سطح 13 هزار هکتار زیر کشت زعفران در خراسان جنوبی برداشت می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول