اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا:

سازماندهی یک میلیون بسیجی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا از سازماندهی یک میلیون بسیجی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با ابلاغ چارت جدید برای ساماندهی نیروهای بسیجی اقتدار نیروهای بسیج بیش از گذشته برای انجام ماموریت‌های محوله افزایش می‌یابد.

سازماندهی یک میلیون بسیجی در آذربایجان شرقی
علی داداش‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: پیش از این پایگاه‌های مقاومت محلات نیروهای موردنیاز حوزه‌های شهری را برای تشکیل گردان‌های عاشورا و الزهرا در اختیار آنان قرار می‌دادند اما با ابلاغ چارت جدید اکنون تمام پایگاه‌هایی که توان ساماندهی بیش از 270 نفر نیروی بسیجی را داشته باشند می‌توانند تشکیل گردان داده و زیر فرماندهی یگان که در حوزه مستقر است، فعالیت کنند.
وی افزود: تاکنون بیش از 400 گردان با استعداد بالای 270 نفر برای هر گردان در استان تشکیل شده که تا پایان سال با سازماندهی نیروهای داوطلب بسیجی این رقم تغییر خوبی می‌کند.

سازماندهی یک میلیون بسیجی در آذربایجان شرقی
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا در ادامه افزود: هم اکنون حدود یک میلیون بسیجی فعال سازماندهی شده در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که با اجرایی شدن ابلاغیه جدید این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.
داداش‌زاده همچنین در رابطه با تغییر ماموریت‌های گردان‌های عاشورا و الزهرا از نظامی به ماموریت‌های فرهنگی و امداد و نجات نیز گفت: در حال حاضر عرصه جنگ سخت در کشور ما به جنگ نرم تبدیل شده که ماموریت‌های نیروهای بسیجی هم در همین قالب به سمت فعالیت‌های فرهنگی سوق یافته است.
وی، انعطاف در ماموریت‌های بسیج را یکی از ویژگی این نیرو و بسیجیان ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: مقابله با تهدیدات طبیعی نیز قسمتی از فعالیت‌های این نیرو است که فرمانده‌هان پایگاه‌ها با هماهنگی خود با هلال احمر و برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات، این عزیزان را برای مقابله با سوانح طبیعی و غیر طبیعی آماده می‌کند و در این زمینه بروکراسی اداری به حداقل زمان ممکن کاهش یافته است.
داداش‌زاده، سازماندهی بسیجیان در رسته‌های تخصصی را برای بهره‌مندی از آنان در مواقع لزوم بسیار ارزشمند دانست و گفت: وجود بسیج نخبگان، دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان و رسته‌های مشابه باعث تجمیع توانمندی‌های این قشر برای خدمتگزاری به نظام اسلامی می‌شود.
وی در همین زمینه اضافه کرد: اکنون 30 نفر از بسیجیان استان در محافل علمی کشوری و بین‌المللی صاحب عنوان هستند که در هفته قبل سه نفر از آنان در تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول