اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان:

بسیج تهدیدی جدی برای دشمنان به شمار می‌آید/ بسیج یک قدرت بازدارنده در بدنه سپاه است

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان از بسیج به عنوان یک قدرت بازدارنده در بدنه سپاه نام برد و گفت: بسیج با آن قدرت و ابهتی که دارد، تهدیدی جدی برای دشمنان به شمار می‌آید.

بسیج تهدیدی جدی برای دشمنان به شمار می‌آید/ بسیج یک قدرت بازدارنده در بدنه سپاه است
حمزه‌علی علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در زمان صدور فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی از سوی امام خمینی(ره)، عده‌ای شیطنت کردند و گفتند که تحقق این موضوع امکان ندارد چون نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که در کشور وجود ندارد.
به گفته وی، آنها می‌خواستند که اعتقادات مردم در این مسیر را سست کنند اما امام راحل(ره) به تمام این یاوه‌گویی‌ها پاسخ دادند و فرمودند که این ارتش از مساجد به عنوان پایگاه‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به پادگان ندارند.
وی تصریح کرد: بسیجیان بعد از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج، چنان نقشی را ایفا کردند که در تاریخ ایران و دنیا بی‌نظیر بوده و امروز به الگویی در سراسر جهان تبدیل شده است.
جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان از بسیج به عنوان یک حرکت اعتقادی نام برد که به یک مرکز معنوی اسلامی و الهی متصل است و گفت: بسیج با اعتقادی پاک و مطهر تحقق اهداف را دنبال می‌کنند و همین مسئله موجب اقتدار آنان در تمامی عرصه‌ها شده است.
وی افزود: اکنون بسیجیان در تمامی میادین بحرانی ایجاد شده برای اسلام و انقلاب اسلامی حضور دارند تا جایی که از زمان تسخیر لانه جاسوسی تا برخورد با گروهک‌های ملحد در اوایل انقلاب و نیز جنگ تحمیلی و حتی در خنثی کردن فتنه 88 نیز نقش موثری را ایفا کرده‌اند.
علیخانی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله توسط بسیجیان اداره می‌شد و آنها تمامی سنگرها و خلاها در جبهه‌ها را پر می‌کردند و همین روحیه ایثارگری و شهادت طلبی آنان در کنار سایر نیروهای سپاهی، ارتشی و انتظامی موجب پیروزی ایران در آن جنگ نابرابر شد.
به گفته جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان، غائله 18 تیر کوی دانشگاه تهران نیز با حضور موثر بسیجیان پایان یافت و بسیجیان بودند که در جریان فتنه پس از انتخابات 88 امنیت و آرامش را به کشور بازگرداندند.
وی تصریح کرد: اکنون بسیج به عنوان الگویی برای سایر کشورها شده است و همین بیداری اسلامی در سایر کشورهای اسلامی نشان از الگوگیری آنان از بسیج و ایفای نقش آن در عرصه‌های مختلف را می‌رساند.
علیخانی افزود: ایران کشوری اسلامی و قانون آن بر محوریت قرآن و اسلام بنا نهاده شده است و این برای استکبار سخت و آنها چنین حکومتی را برنمی‌تابند لذا همواره در راستای ضربه زدن به آن تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: تا زمانی که بسیج آماده و با یادگیری فنون نظامی و زمینه‌های مقابله با جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم در صحنه باشد، دشمن از انجام برنامه‌ها و اقدامات خود علیه ایران مایوس خواهد بود.
جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان به حرکت تهدید آمیز اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با آن رهبری پیامبرگونه و به پشتوانه بسیج و سایر نیروهای مسلح چنان مشتی به دهان این یاوه‌گویان زدند که در کمتر از 24 ساعت موضع خود را تغییر دادند.
وی محرومیت‌زدایی از سیمای کشور را یکی دیگر از رویکردهای بسیج مستضعفین خواند و تصریح کرد: بسیج با ظرفیت و توانایی ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف دارد، در قالب طرح‌ها و گروه‌های مختلف در راستای رفع چهره محرومیت از مناطق محروم کشور وارد می‌شود.
به گفته علیخانی، آنان در قالب گروه‌های جهادی و طرح اردوهای هجرت 3 در نقاط مختلف استان حضور یافته و به گونه‌ای در این مناطق خدمت می‌کنند که تعجب مسئولان را برمی‌انگیزند.
وی مشارکت بسیجیان در امر سوادآموزی با تشکیل کلاس‌هایی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمک به دولت در زمینه بحث ریشه‌کنی فلج اطفال، سرخک و سرخچه، کمک در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌های فصلی و حمایت و پشتیبانی قوی از نیروهای مسلح و به نوعی مکمل آنها را از مصداق‌های حضور بسیجیان در زمینه‌های مختلف برشمرد.
جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از بسیج به عنوان یک قدرت بازدارنده در بدنه سپاه و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان نام برد و افزود: آنان با ابهتی که دارند آرامش را از دشمنان سلب کرده‌اند و به نوعی یک تهدید جدی برای دشمنان به شمار می‌آید.
وی لشکر مخلص خدا بودن، دفاع از قرآن و اسلام برای حفظ و اعتلای جایگاه اسلام، شهادت‌طلبی، داشتن روحیه سلحشوری و ایثارگری، مسئولیت‌پذیری، پیرو معصوم بودن و الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و حافظ معنویت جامعه بودن را از ویژگی‌های بسیج و بسیجیان ذکر کرد.
علیخانی در پایان به موفقیت بسیج در بحث فضای مجازی( سایبر) اشاره کرد و گفت: آنان همانند سایر ماموریت‌ها در این بحث نیز پیشتاز و گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند به گونه‌ای که در سطح مجموعه‌ها و کانون‌های بسیج توانایی طراحی وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها و نیز خوراک دهی به آنها وجود دارد و این مسئله به جد دنبال می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول