اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت به دانشجویان و پژوهشگران یارانه کتاب بدهد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند برای حمایت از قشر دانشجو و برای تعمیق فرهنگ پژوهش، به این قشر یارانه کتاب بدهد.

دولت به دانشجویان و پژوهشگران یارانه کتاب بدهد
سید رمضان شجاعی‌کیاسری در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در نوع خود، قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، فرصتی است تا علاقه‌مندان با تازه‌های کتاب آشنا شوند، تصریح کرد: مازندران ظرفیت فرهنگی بالایی دارد و باید زمینه شکوفا شدن استعدادها را فراهم کنیم.
شجاعی با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت‌ها در مازندران به فعلیت نرسیده، تصریح کرد: امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی این ظرفیت‌ها باشیم.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات خوبی در حوزه حمایت از چاپ و نشر داشتیم، ادامه داد: توقع بر این است که ناشران داخلی بتوانند با ناشران بین‌المللی رقابت داشته باشند، این ظرفیت وجود دارد و مسئولان هم باید کمک کنند و در این زمینه از روسای بانک‌ها تسهیلات بگیرند.
شجاعی‌کیاسری با اشاره به اینکه فرهنگ، پایه و اساس همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است گفت: اگر ملتی فرهنگش را از دست بدهد همه چیز را از دست خواهد داد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران تمدن ساز است، بیان داشت: می‌توان فعالیت‌های اقتصادی را در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی توسعه داد و گسترده کردن حوزه چاپ و نشر، یکی از این موارد است.
وی خاطرنشان کرد: وجود ناشران و مولفان بیشتر موجب می‌شود تا امتیازهای بیشتری از وزارتخانه بگیریم.
شجاعی‌کیاسری با اشاره به ساعت بازدید از نمایشگاه گفت: زمان ظهر معمولا زمان خلوتی است، اما حضور گسترده مردم نشان از علاقه مندی به کتاب است و این حضور باید در رسانه‌ها منعکس شود.
این مسئول یادآور شد: میزان استقبال مردم از نمایشگاه نشان‌دهنده این است که مردم اصحاب فرهنگ را تنها نمی‌گذارند.
وی در پایان اذعان داشت: دولت می‌تواند برای حمایت از قشر دانشجو و برای تعمیق فرهنگ پژوهش به این قشر یارانه کتاب بدهد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول