اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی خبر داد؛

شکستن رکورد جهانی سازه‌های سنگین ماکارونی توسط دانشجویان مشهدی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی از شکسته شدن رکورد جهانی سازه‌های ماکارونی در گرایش بار متمرکز توسط دانشجویان مشهدی خبر داد.

شکستن رکورد جهانی سازه‌های سنگین ماکارونی توسط دانشجویان مشهدی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسین رجبی با اشاره به اینکه آخرین رکورد جهانی ثبت شده 550 کیلوگرم بوده است اظهار داشت: دانشجویان موسسه آموزش عالی خاوران مشهد موفق به ساخت سازه‌ای شدند که توان تحمل 572.19 کیلوگرم بار را داراست.
وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در دو رشته بار ضربه‌ای و بار متمرکز در حال انجام است، تصریح کرد: مسابقات در گرایش بار ضربه‌ای برای نخستین‌بار در جهان برگزار شده است.
وی با اشاره به ساخت دستگاهی توسط دانشجویان دانشگاه ارومیه در گرایش بار متمرکز، موفقیت‌های دانشجویان ایرانی در گرایش بار ضربه‌ای به عنوان دیگر رشته این مسابقات را نیز تحسین برانگیز عنوان کرد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی تعداد تیم‌های
شرکت‌کننده در مسابقات سازه‌های ماکارونی را تا ظهر امروز 145 تیم اعلام و  اضافه کرد: 700 دانشجوی معماری، شهرسازی، عمران و مکانیک از 80 دانشگاه کشور در این دوره از مسابقات به رقابت
می‌پردازند.
به گفته وی از میان تیم‌های گفته شده 130 تیم در بخش سازه‌های سنگین و 15 تیم در گرایش بار ضربه‌ای به ارائه آثار خویش می‌پردازند.
رجبی این مسابقات را فرصتی برای تبادل اندیشه میان دانشگاه‌ها، معرفی توانمندی‌ها، ارتقای سطح کیفی تکنولوژی‌های دفاعی، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور و تقویت حاکمیت ملی و اقتدار اسلامی دانست.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول