اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول بسیج دانشجویی گیلان خبر داد:

فعالیت 110 واحد بسیج دانشجویی در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی گیلان از فعالیت 110 واحد بسیج دانشجویی در این استان خبر داد و گفت: استانداردسازی حلقه‌های تربیتی بسیج دانشجویی ضرورت دارد.

فعالیت 110 واحد بسیج دانشجویی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی ظهر امروز در ششمین دوره آموزش مهارتی، تشکیلاتی مسئولان و شورای بسیج دانشجویی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به برگزاری نخستین دوره تعلیم و تربیت اعضای جدید بسیج اظهار داشت: در حال حاضر 110 واحد بسیج دانشجویی فعال در دانشگاه‌های استان وجود دارد که با ورود اعضای جدید به این واحدها استانداردسازی حلقه‌های تربیتی نیز ضرورت پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف ایجاد وحدت رویه در کانون‌های بسیج دانشجویی و انسجام و آگاهی‌بخشی به اعضای جدید برگزار می‌شود، افزود: آشنایی با شجره طیبه بسیج، جذب و ساماندهی، آموزش، جریان‌شناسی، کانون مطالعات زنان، علمی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآن و عترت، اهمیت و جایگاه تشکیلات در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های آموزشی این دوره است.

*شناخت معیارهای حق و باطل از ویژگی‌های بسیج است
بایرامی، کانون خبرنگاری، کانون مطالعات فکری ـ فرهنگی، سیاسی، کانون بررسی و تحلیل، نظارت و ارزشیابی و اهداف تربیت بدنی را از دیگر برنامه‌های این دوره‌ها ذکر کرد و گفت: در این دوره آخرین تحولات روز دنیا نیز برای اعضا تبیین می‌شود.
وی، ارتقای شان و منزلت بسیجیان در جامعه، کشف استعدادها و قابلیت‌های افراد و شکوفاسازی آنها و نیز ایجاد فضای صمیمانه و الفت مومنانه بین اعضا را از جمله وظایف سرگروه نسبت به اعضا دانست و تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و انقلابی اعضای حلقه از وظایف مشترک حلقه‌های عام و خاص است.
این مسئول با بیان اینکه شناخت کامل اصول و مبانی دین، عمل به احکام دین و ترویج آنها و نیز التزام به دستورات ولایت و تبیین و ترویج رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور پیشتازانه در صحنه‌های انقلاب باید خروجی حلقه‌ها باشد، بیان داشت: بسیجی میدان‌دار تلاش‌های انقلابی است.
وی، شناخت معیارهای حق و باطل و مقابله با باطل و نیز اهتمام جدی به امر تربیت و تعالی در عرصه‌های معرفتی و بصیرتی و اخلاقی نظام تربیتی را از ویژگی‌های بسیجیان دانست و یادآور شد: بسیجی با دوستان نظام دوست و با دشمنان نظام و انقلاب مخالف است.

*انقلاب اسلامی صدمه‌های زیادی از عملیات تروریستی آمریکا و صهیونیست دیده است
بایرامی با بیان اینکه آرایش گروه‌های بسیجی و تبیین جریانات سیاسی کشور برای اعضای جدید به دلیل نشانه‌گیری دشمن بر حوزه‌های معنوی و معرفتی ما بسیار ضرورت دارد، اذعان داشت: ایران اسلامی همواره از ابتدا تا کنون شاهد و ناظر بیشترین صدمه‌ها و لطمه‌های تروریستی دشمنان بوده به طوری که شهادت بیش از 17 هزار مردم عادی در ابتدای انقلاب و نیز شهادت بسیاری از نیروهای ارتشی، نظامی و انتظامی گواه بر این مدعاست.
وی به ترورهای پیاپی دشمنان در ایران و دیگر نقاط جهان اشاره کرد و گفت: حادثه تروریستی سامرا که اخیرا توسط گروه‌های تروریستی القاعده به عهده گرفته شده قطعا زیر نظر و هدایت و کنترل رژیم صهیونیستی و آمریکا و حمایت مالی عربستان انجام شده و این امر نمونه بارز شناخت غرب به عنوان تروریست واقعی است.

*اتهام ترور سفیر عربستان به ایران نمونه‌ای دیگر از حماقت‌های غرب است
مسئول بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به سر کردگی رژیم صهیونیستی با وارونه جلوه دادن این مواضع قصد فتنه‌گری دارد، خاطرنشان کرد: اتهام ناشیانه غرب به نظام اسلامی مبنی بر ترور سفیر عربستان در نیویورک نمونه دیگری از حماقت‌های غرب است.
وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی به واسطه اسلام و قرآن که پایه‌های اصلی نظام هستند برای انسان‌ها کرامت قایل است و با هرگونه ترور در هر جای دنیا مخالف بوده و چنین اتهاماتی به ساحت مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول