اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار مرند خبر داد:

اشتغال‌زایی 12 هزار نفر‌روز از طریق کشت زعفران در مرند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند از اشتغالزایی 12 هزار نفرروز از طریق کشت زعفران در این شهرستان خبر داد.

اشتغال‌زایی 12 هزار نفر‌روز از طریق کشت زعفران در مرند
بهنام رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار داشت: زعفران یک محصول استراتژیک است و صادرات این محصول زمینه‌ساز رونق اقتصادی منطقه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان زیر کشت زعفران رفته است، ادامه داد: این مقدار در برابر زمین های زیر کشت محصولات صیفی درصد ناچیزی است.
فرماندار شهرستان مرند کاشت زعفران را در مقابل صیفی‌جات بسیار مقرون به صرفه دانست و ادامه داد: از هرگونه سرمایه گذاری در بخش کشت زعفران در این شهرستان حمایت می‌کنیم.
وی توسعه و ترویج کشت زعفران را منوط به حمایت های مادی و معنوی از زعفران‌کاران، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی و ایجاد کارخانه‌های فرآورده‌های این محصول پر سود دانست و افزود: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی می‌خواهیم با توجه به تاکیدات استاندار برای کشت محصولاتی با مصرف آب کمتر، برای توسعه کشت زعفران و ایجاد کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی در این شهرستان، اقدامات لازم را  به انجام رسانند.
شهرستان مرند با وسعت سه هزار و 844 کیلومتر مربع در شمال غرب استان آذربایجان‌شرقی واقع است که از شمال به شهرستان جلفا، از شرق به شهرستان ورزقان، از جنوب به شهرستان شبستر و از غرب به شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی محدود می‌شود.
بیش از دو سوم اراضی شهرستان را ناهمواری‌ها و یک سوم آن را مسطح و جلگه‌ای تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول