اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای سال صورت گرفت؛

1282 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده خام دامی سربیشه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و 282 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان سربیشه انجام شده است.

1282 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده خام دامی سربیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حمید محمدی صبح امروز در دیدار با فرماندار سربیشه اظهار داشت: از ابتدای سال بیش از 460 هزار نوبت سر دام در شهرستان علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شده‌اند.
وی به توقیف 430 رأس دام بدون مجوز حمل اشاره کرد و افزود: با همکاری فرماندهی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط شهرستان با قاچاقچیان دام برخورد شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه همچنین از خونگیری و تست سل 700 راس گاو خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و سل این شبکه فعالیت بسیار خوبی داشته است.
محمدی همچنین از صدور مجوز حمل 3 هزار و 500 راس دام مازاد شهرستان در عید قربان امسال به مقصد زاهدان، مشهد و یزد خبر داد و یادآور شد: در روز عید قربان نیز پنج اکیپ ثابت و سیار این شبکه در سطح شهرستان از لاشه دام‌های قربانی بازرسی بهداشتی کردند.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 282 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انجام گرفته است که 985 کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه ادامه داد: با اقدامات خوب دامپزشکی و قرنطینه دام‌های مشکوک جلوی گسترش بیماری‌هایی از جمله تب برفکی، طاعون و نشخوارکنندگان کوچک و آبله گوسفندی گرفته شده و در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه بیماری‌های دامی در منطقه وجود ندارد و از شهروندان خواست برای تهیه گوشت سفید و قرمز از مراکز زیر نظر دامپزشکی اقدام کنند.
فرماندار شهرستان سربیشه نیز به بررسی مشکلات حوزه کاری دامپزشکی پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت کار دامپزشکی در تامین سلامت جامعه از زحمات کارکنان دامپزشکی تشکر و قدردانی کرد.
غلامرضا حسین‌‌پور همچنین از قسمت‌های مختلف شبکه مانند قرنطینه، آزمایشگاه و سردخانه بازدید و از نزدیک در جریان کار شبکه دامپزشکی قرار گرفت.
وی بر هماهنگی بین اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت و درمان شهرستان برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مشترک انسان و دام و ارزیابی درست از میزان شیوع بیماری‌های انگلی، حضور مستمر بازرسان در مناطق دامداری و حل مشکلات دامداران تأکید کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول