اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز کانون پرورش فکری هندیجان خبر داد:

برگزاری ایستگاه بازی‌های محلی در هندیجان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان از برگزاری ایستگاه بازی‌های محلی در این مرکز خبر داد.

برگزاری ایستگاه بازی‌های محلی در هندیجان
فرهاد عبادی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: اطلاع از ناتوانی‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌های کودکان در سنین پیش از دبستان، به طور چشمگیری در موفقیت‌های بعدی و پیشگیری از اختلالات مؤثر است.
وی افزود: در این دوران یکی از مهمترین خدماتی که مربی می‌تواند انجام دهد، تشخیص کودکان با مراقبت خود، از نظر رفتارهای فیزیکی و ذهنی است؛ زیرا یک مربی در زمانی طولانی و در موقعیت‌های بسیار طبیعی کودکان را مشاهده می‌کند و چنانچه تفاوتی جدی و زیربنایی در کودک وجود داشته باشد، می‌تواند این اختلالات را در بسیاری از زمینه‌ها، پیش از اینکه جدی‌تر شوند، تشخیص دهد و زمینه را برای کمک‌های لازم متخصصان به نحو معتبر فراهم آورد.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان تصریح کرد: زمانی می‌توان به اهمیت این مسأله پی‌برد که دانست هر چه ناتوانی‌‌های کودکان زودتر شناخته شود، زودتر تصحیح می‌شود و حتی تشکیل الگوها و عادت‌های نامطلوب و واکنش‌های عاطفی کاهش می‌یابد.
وی با بیان نمونه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد: برای مثال، اگر در دوره پیش از دبستان، کودکانی که دچار تنبلی چشم، ناشنوایی یا کم‌شنوایی و اختلال ذهنی هستند،‌ شناخته شوند، در بهبود جسمی، ذهنی و روحی آنها بسیار تأثیر خواهد داشت و والدین نیز دچار تنش و آسیب اجتماعی و عاطفی کمتری می‌شوند.
عبادی‌زاده با بیان اینکه هدف گرایش رشد و پرورش کودکان با نیازهای ویژه، تربیت متخصصانی است که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند و نیازهای جامعه ما را برطرف سازند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای خرد و کلان کودکان و نوجوانان منطقه تلاش‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر فرهنگی ـ آموزشی این مرکز اضافه کرد: ایستگاه بازی‌های محلی در هندیجان با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل بومی این خطه زیر نظر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آغاز به کار کرد.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان ادامه داد: این ایستگاه با هدف معرفی بازی‌های محلی هندیجان با معرفی سه بازی قابل اجرا در این مرکز کار خود را آغاز کرد.
وی بازی‌های "پیتو"، "کربلا بازی"، و "بردار بدو" را از جمله بازی‌های قابل اجرا عنوان کرد و افزود: بازی‌های محلی دیگری نیز در این ایستگاه معرفی خواهند شد که اجرای آن‌ها به دلیل نیاز به فضای باز، درحال حاضر امکان‌پذیر نیست.
عبادی‌زاده افزود: سه بازی "شال‌کو"، "ملا برس" و "چوکلی" از جمله این بازی‌های هستند.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان در پایان گفت: نمایشگاه کتاب و ایستگاه‌های کاردستی، سفال و نقاشی از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار این جشنواره برپا شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول