اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی با اسب در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری جشنواره بازی‌های محلی با اسب به مناسبت هفته گردشگری در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی با اسب در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‏ امیر الهی سه‌شنبه شب در دومین جلسه کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان، با بیان اینکه کردستان در بحث نژاد اسب کرد در دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: همواره جشنواره‌هایی به نام اسب کرد در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد برگزار می‌شود لذا در کردستان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.
وی تصریح کرد: این‌گونه بازی‌ها و مراسمات تا حدودی در استان به فراموشی سپرده شده که برای احیای آن در هفته گردشگری جشنواره‌ای با عنوان بازی‌های محلی با اسب را برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این جشنواره هشتم مهر ماه جاری و با همکاری ادارات کل تربیت بدنی و شهرداری در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار خواهد شد.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان استان این جشنواره را به صورت یک برنامه ثابت هرساله برگزار کنیم.
الهی برگزاری این جشنواره را بهترین فرصت برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار در استان عنوان کرد و افزود: ارائه توانمندی و ظرفیت‌ها متعدد استان در این‌گونه جشنواره‌ها بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌‌گذاری است.

* برگزاری هفته فرهنگی کردستان در تهران
این مقام مسئول از برگزاری هفته فرهنگی این استان در تهران خبر داد و گفت: از تاریخ 28 شهریور ماه جاری تا اول مهرماه در کاخ گلستان، سعدآباد یا ارگ آزادی نمایشگاهی از توانمندی‌های استان برپا شود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی شده هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی کردستان در قالب حدود 50 غرفه و اجرای زنده موسیقی و رقص کردی به معرفی استان بپردازند.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در مدت مذکور تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان را به نمایش و در معرض دید مردم قرار دهیم.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، افزود: ارائه ظرفیت‌های استان در تمامی جوانب شامل میراث مادی، ابنیه‌های تاریخی، میراث معنوی، ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، صنایع دستی، سوغات و پخت و پز محلی است.
وی با تاکید بر اینکه از هر فرصتی برای معرفی آداب و رسوم مردم استان باید استفاده شود، گفت: تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم کردستانی‌ها نیز در قالب و فرم‌های نمایشی به نحو شایسته‌ای معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول