اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین خبر داد:

راه‌اندازی نظام پیشنهادها در دانشگاه آزاد قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین از راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری نظام پیشنهادها در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی نظام پیشنهادها در دانشگاه آزاد قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، مسعود مشفق‌نیا بیان کرد: با توجه به تأکیدهای رئیس دانشگاه در خصوص برنامه‌ریزی بر مبنای نظام مدیریت مشارکتی و استفاده از دیدگاه‌های مختلف در پیشبرد امور دانشگاه، حوزه نظام پیشنهادها تشکیل و راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: در سیستم نظام پیشنهادها افراد می‌توانند با طرح مسائل و مشکلات دانشگاه و ارائه راه حل برای رفع آن مسائل در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه شرکت کنند و دانشگاه نیز بر خود وظیفه می‌داند براساس منافعی که با اجرای آن طرح از نظر مالی و یا معنوی عایدش می‌شود، به پیشنهاد دهنده آن طرح جایزه دهد.
مسئول نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین اضافه کرد: نسخه اولیه این برنامه در سه مرحله اجرا و راه‌اندازی شده که مرحله اول در بهمن ماه 88 ویژه کارکنان، مرحله دوم در اردیبهشت ماه 90 ویژه استادان و مرحله سوم از اواخر خرداد ماه سال 90 برای دانشجویان و والدینشان به بهره‌برداری رسید.
وی اعلام کرد: هم اکنون استادان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه آزاد قزوین به آدرس اینترنتی
www.qiau.ac.ir  قسمت پرتابل استادان، دانشجویان نیز از طریق همین سایت قسمت اطلاع‌رسانی تحصیلی بخش منوی پیشنهادها و کارکنان نیز از طریق اجرای سیستم جامع کارکنان در سِرور اداری بخش منوی ریاست نسبت به ارائه پیشنهادهای خود اقدام کنند.
مشفق‌نیا افزود: قبل از استفاده از این نرم‌افزار تعداد پیشنهادهای دریافت شده توسط دبیرخانه نظام پیشنهادها، ظرف مدت سه سال از تأسیس آن، تنها 385 پیشنهاد بود که از زمان راه‌اندازی این نرم‌افزار ظرف یک سال و نیم گذشته به بیش از یک‌هزار و 700 پیشنهاد رسیده است البته در حال حاضر حدود یک سوم از پیشنهادهایی که از طریق سیستم نظام پیشنهادها دریافت می‌شود به علت تکراری بودن و جنبه انتقادی، در شورای عالی نظام پیشنهادها قابل طرح نیست.
وی خاطرنشان کرد: از پیشنهاد دهندگان می‌خواهیم تا شکایت، درخواست و یا انتقادات خود را برای دریافت پاسخ سریع‌تر از طریق وب سایت دانشگاه بخش «ارتباط با ما» برای مسئول مربوطه ارسال و از سیستم نظام پیشنهادها تنها برای ارائه پیشنهاد استفاده کنند، همچنین برای بررسی تکراری نبودن پیشنهاد خود، قبل از ثبت پیشنهاد، از طریق سیستم نظام پیشنهادها در بخش جستجوی پیشنهادها با ورود کلمات کلیدی پیشنهاد خود، موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
مسئول نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین توضیح داد: پیشنهادها ابتدا برای اعلام نظر و بررسی به کارشناسان مربوطه ارجاع می‌شود که نام کارشناس، تاریخ ارجاع و تاریخ پاسخ کارشناس از طریق منوی پیگیری پیشنهادها قابل مشاهده است؛ در ادامه پیشنهادها براساس اولویت تاریخ وصول در جلسه شورای عالی نظام پیشنهادها که در حال حاضر به طور منظم چهارشنبه‌های هر هفته با حضور ریاست و کلیه معاونان دانشگاه تشکیل می‌شود، مطرح و مورد داوری قرار می‌گیرند و نتایج داوری پیشنهادها ظرف یک هفته پس از تشکیل جلسه از طریق منوی پیگیری پیشنهادها قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: هر چند سعی کرده‌ایم فرآیند داوری پیشنهادها بسیار دقیق باشد، با این وجود ما مدعی هستیم ضمن دقت در کار، جوابیه یک پیشنهاد را حداکثر ظرف مدت 45 روز در سایت اعلام خواهیم کرد.
مشفق نیا گفت: ارزش ریالی جوایز پرداخت شده به پیشنهاد دهندگان در سال گذشته بالغ بر 50 میلیون ریال بوده است، در خصوص قابلیت‌های نرم‌افزار در زمینه پرداخت جوایز نیز باید گفت که پیشنهاد دهندگانی که حائز دریافت جایزه نقدی می‌شوند، جایزه آنها به صورت سیستمی به حسابشان واریز می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری ندارند، ولی  کسانی که حائز دریافت جوایز غیر نقدی شده‌اند باید برای دریافت جایزه خود به صورت شخصی به دبیرخانه نظام پیشنهادها واقع در طبقه چهارم دانشکده مدیریت اتاق 422 مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: سیستم نظام پاداش دهی براساس جمع امتیازات را نیز طراحی کردیم که این سیستم برای تشویق هر چه بیشتر پیشنهاد دهندگان برای ارائه پیشنهادهای بیشتر طراحی شده که از طریق آن امتیاز پیشنهادها از یک پیشنهاد دهنده که حداقل امتیاز لازم برای دریافت جایزه را به دست نیاورده، در سیستم محفوظ خواهد ماند تا با امتیاز طرح‌های بعدی وی جمع شود و طبق مصوبه شورای عالی نظام پیشنهادهای دانشگاه، کسانی که در یک سال بیش از 200 امتیاز کسب کنند از جوایز ویژه نظام پیشنهادها برخوردار خواهند شد.
مسئول نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزار نظام پیشنهادهای دانشگاه آزاد قزوین امکان پیگیری مصوبات شورای عالی نظام پیشنهادها، در خصوص اجرایی کردن پیشنهادهاست.
وی یادآور شد: امیدوارم استادان، دانشجویان و کارکنان با ارائه پیشنهادهای ارزنده خود بیش از پیش در تعالی دانشگاه خود ایفای نقش کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول