اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 3 میلیارد تومان صورت می‌گیرد؛

احداث دانشکده عمران دانشگاه آزاد نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: ساختمان دانشکده مهندسی عمران و معماری این دانشگاه با اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون تومان در حال احداث است.

احداث دانشکده عمران دانشگاه آزاد نیشابور
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدهادی حسینی فدروی صبح امروز در نخستین نشست خود با خبرنگاران، اظهار داشت: ساختمان مهندسی عمران و معماری با زیربنای 4 هزار و 350  متر مربع با مجموع اعتبار 800 میلیون تومان از بودجه عمرانی دانشگاه و دو میلیارد تومان از محل تسهیلات بانک‌های ملی و ملت، ساخته می‌شود.
حسینی افزود: مدت زمان ساخت این دانشکده 18 ماهه است که در ابتدای سال 92 تحویل داده می‌شود.
وی درباره وضعیت دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور،‌ افزود: انبار وسایل مستهلک به‌مساحت 800 مترمربع در حال ساخت است که در حال حاضر فقط دیوارکشی آن باقی مانده که تا سه ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با اشاره به اینکه مساحت زیربنای فعلی فضای آموزشی، پژوهشی، اداری و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در حال حاضر 53 هزار متر مربع است، ادامه داد: در حال حاضر خوابگاه پسران نداریم و باید به منظور ارتقای وضعیت رفاهی و فرهنگی به دنبال احداث خوابگاه باشیم که پس از اتمام ساختمان مهندسی عمران، پیگیری می‌شود.
حسینی یادآور شد: طرح ساخت مجتمع ورزش‌های آبی و زمین چمن در مجموعه ورزشی پهلوان شورورزی پیگیری می‌شود.
رئیس شعبه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی (نیشابور) گفت: هنوز زمین 100 هکتار وعده داده شده مسئولان برای واحد علوم و تحقیقات نیشابور، واگذار نشده است.
حسینی خاطرنشان کرد: جلسات و مکاتبات ما با مسئولان شهرستان و سازمان مسکن و شهرسازی استان در این‌باره ادامه دارد.
وی اظهار داشت: پس از واگذاری زمین، حدود شش ماه زمان می‌برد تا نقشه‌های عمرانی و مجوزهای قانونی نظیر تهیه شود.
به گفته حسینی، این دانشگاه جدید قرار است با همیاری اعتباری 5 میلیارد تومانی واحدها و مراکز منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، 350 میلیون تومان مساعدت خیران، شهریه دانشجویان و تسهیلات بانکی ساخته شود.
رئیس شعبه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی (نیشابور) اضافه کرد: تا زمانی که سند زمین را نگیریم، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نیستیم.  
حسینی با اشاره به اینکه سازمان مرکزی دانشگاه در سال جاری اعتبار100 میلیارد تومانی برای واحدهای علوم و تحقیقات، اعتبار اختصاص داده است، گفت: در سال آینده اعتبار 200 میلیارد تومانی برای این واحدها از سوی سازمان مرکزی تخصیص می‌یابد.
وی تصریح کرد: باید زمین مد نظر هر چه سریع‌تر سند بخورد تا بتوان از بودجه‌های سازمان مرکزی در این‌باره استفاده کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: همزمان با نیشابور مجوز واحد علوم و تحقیقات یزد صادر شد؛ اما آنجا با یک صورت جلسه زمین را گرفتند و وزارت علوم نیز مجوز صادر کرد و در حال حاضر21 رشته ارشد در این واحد وجود دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول