اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان تاکید کرد:

تدریس 19رشته در دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان گفت: 19 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان تدریس می‌شود.

تدریس 19رشته در دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، مجتبی صفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از سال 1387 در این واحد دانشگاهی پنج رشته تحصیلی شامل چهار رشته در مقطع کاردانی و یک رشته در مقطع کارشناسی تدریس می‌شده است.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه فعالیت خود را با 120 دانشجو آغاز کرده است، اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار دانشجو و 30 عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه فعالیت می‌کنند و یک هزار و 600 نفر دانشجو نیز از این واحد فارغ‌التحصیل شده‌اند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با اشاره به اینکه چارچوب هزینه‌ها در قالب قوانین دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: اداره دانشگاه توسط شهریه دانشجویان صورت می‌گیرد و برای این موضوع بودجه‌ای از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: در حال حاضر هیچ هزینه دولتی به حساب سازمان مرکزی واریز نمی‌شود و هزینه‌ها در اختیار واحد دانشگاهی بوده و این موضوع مصداق کامل اجرای اصل 44 قانون اساسی است.
صفایی با اشاره به اینکه این دانشگاه در راستای کمک به اعضای هیئت علمی اقدام به پرداخت وام برای رهن و خرید مسکن و دیگر موارد کرده است، تاکید کرد: در سال گذشته این افراد 100 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.
وی بیان داشت: این دانشگاه برای کمک به دانشجویان نیاز‌مند و بی‌بضاعت صندوق رفاهی ایجاد کرده که با توجه به این موضوع دانشگاه آزاد گلپایگان رتبه برتر را در میان تمام واحدهای کشور به دست آورده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان به الکترونیکی شدن فعالیت‌های دانشگاه به منظور رفاه حال دانشجویان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اجرای این سیاست سیستم اتوماسیون اداری دانشگاه از اواخر خرداد ماه سال جاری راه‌اندازی شده و تمام مکاتبات از طریق سیستم اتوماسیون انجام می‌شود و پرداخت شهریه نیز به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی دانشگاه گفت: سوله ورزشی دانشگاه که عملیات ساخت آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
صفایی اظهار داشت: همچنین مناقصه پروژه‌های مسجد و سر درب ورودی دانشگاه انجام شده که عملیات ساخت سر درب آغاز شده و عملیات احداث مسجد نیز به زودی آغاز می‌شود.
وی افزود: احداث استادسرا و کتابخانه مرکزی دانشگاه از آبان ماه سال با زیر‌بنای یک هزار و 800 متر‌مربع و در سه طبقه آغاز شده  و این پروژه تا پایان آبان ماه سال جاری به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان تصریح کرد: در حال حاضر 10هزار جلد کتاب در کتابخانه  دانشگاه وجود دارد که با افتتاح کتابخانه  مرکزی سرانه کتاب این دانشگاه به ازای هر دانشجو 10 جلد کتاب افزایش می‌یابد و تعداد کتاب‌های کتابخانه به 18هزار جلد افزایش پیدا می‌کند.
وی به توسعه عمودی در دانشگاه در راستای افزایش رشته‌های جدید اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع باید با توجه به امکانات موجود در دانشگاه تحقق یابد و در صورت تحقق این موضوع مراحل تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ایجاد می‌شود.
صفایی تاکید کرد: با توجه به این موضوع درخواست سه رشته کارشناسی ارشد به وزارت علوم ارسال شده است و دانشگاه درخواست هفت رشته دیگر را نیز دارد که در صورت تصویب در سال آینده این رشته‌ها ارائه به دانشجویان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه پنج درصد از بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص دارد، گفت: اساتید دانشگاه تاکنون 36 مقاله به مجلات مختلف داخلی و خارجی ارائه داده‌اند و تعداد پنج طرح پژوهشی نیز در حال انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان بیان داشت: شش طرح پژوهشی نیز خاتمه یافته که در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، کاربرد عملی داشته است.
وی اظهار داشت: در دو سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان تعداد 21 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی برای انجام عملیات کارگاهی ایجاد شده است.
صفایی اضافه کرد: این دانشگاه از سوی ستاد اقامه نماز کشور برای پنج سال متوالی مقام برتر را در بین دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است که این موضوع اهمیت ایجاد زمینه توسعه و ترویج  فرهنگ نماز را در دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول