اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک استاد دانشگاه:

ایران قدرمندترین کشور جهان در مدیریت امنیتی است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مدیریت کلان امنیتی قدرتمندترین کشور جهان محسوب می‌شود و هیچ کودتایی نمی‌تواند ساختار نظام را تغییر دهد.

ایران قدرمندترین کشور جهان در مدیریت امنیتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسین محبی روز گذشته در سومین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با طرح موضوع فتنه 88 و عملکرد کشورهای ناتو در این ارتباط اظهار کرد: طبق آخرین گزارش کمیته برآورد تهدیدات امنیت ملی آمریکا در 12 فوریه 2009، 16 مورد تهدید اصلی برای ایالات متحده ذکر شده است که چهار مورد آن به ایران مربوط است.
وی با اشاره به تعارض 32 ساله ایران با نظام سلطه افزود: آمریکا با ارائه برخی اسناد تنگه هرمز را یکی از مناطق استراتژیک جهان می‌داند چراکه به ترتیب 46 و 22.5 درصد از نفت آبی ایران و جهان از تنگه هرمز تأمین می‌شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تنگه هرمز به عنوان سومین تنگه استراتژیک جهان در اختیار کشورهایی است که در بیداری اسلامی نقش ایفا کرده‌اند که علاوه بر این موضوع 63 درصد از نفت آمریکا وابسته به این تنگه و هرگونه واژگونی دریایی به نفع جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از تعارض با ایران تغییر ساختار و حذف جمهوری اسلامی است که برای تحقق و اجرای این امر، مقوله براندازی که شامل ترور، شورش و کودتا را در سال‌های گذشته به کار گرفت اما سیاست جنگ سخت شکست استکبار و ایادی او را به همراه داشت.
محبی تأکید کرد: طراحی موشک‌های مدرن، دستاوردهای علمی و متعدد و تعریف چشم‌انداز 20 ساله در افق 1404 جنگ سخت و نظامی دشمن را بی‌اثر کرده است.
وی با اشاره به اینکه درگیری‌های قومی و مذهبی در جهان اسلام به نفع آمریکاست، افزود: سیاست امروز ایالات متحده در قبال ایران از تغییر و حذف جمهوری اسلامی به هضم جمهوری اسلامی در فرهنگ و اقتصاد جهانی که همان فرهنگ و اقتصاد فاسد آمریکایی است، تغییر یافته و در این راستا از راهبرد جنگ نرم بهره می‌گیرند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه راهبرد آمریکا در برخورد سه مرحله‌ای با جهان اسلام، تشیع و ایران تعریف شده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی جنگ صلیبی در جهان اسلام و قرار دادن تمام کفر در برابر تمام اسلام از اهداف استراتژیک غرب و استکبار به شمار می‌آید و لذا "فوکویاما" نظریه‌پرداز آمریکایی تبار این جنگ را با در سال 2007 پیش‌بینی کرده بود اما تفکر وی عملیاتی نشد.
وی اضافه کرد: ایالات متحده برای ایجاد جنگ‌های قومیتی چهار راهبرد جنگ عرب با عجم توسط "صدام"، جنگ بلوچ با فارس به سرکردگی عبدالمالک ریگی، جنگ ترک با فارس و کرد با ترک را تعریف کرده‌اند که در جنگ عراق با کویت هوشمندی مقام معظم رهبری موجب خنثی شدن توطئه تفرقه‌افکنی آمریکا شد.
محبی در ادامه سخنان خود با اشاره به ترسیم راهبرد فروپاشی توسط دشمن اظهار کرد: فروپاشی یک کشور از درون خانواده، به صورت تدریجی، بدون مقاومت و درک آشکار مردم صورت می‌گیرد و لذا اگر بنیان خانواده حفظ شود می‌توان جامعه را از این خطر نجات داد.
وی مهم‌ترین عوامل فروپاشی خانواده را فردگرایی، پدران و مادران مجرد، خانواده گریزی، رواج فساد خانوادگی و حذف تربیت دینی دانست و افزود: برای برطرف شدن این معضل باید علاوه بر احیای شعائر دینی و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، فضیلت محوری جای خود را به سلامت محوری بدهد.
این استاد دانشگاه اذعان کرد: دولت مردان آمریکایی معتقدند که اگر طبقه متوسط و مدرن جامعه ایران را مدیریت کنیم می‌توان در مدت 10 سال سبک زندگی و رفتاری آمریکایی را به این قشر از جامعه القا کرد و زمینه را برای فروپاشی اجتماعی پدید آورد.
وی اضافه کرد: احساس محرومیت نسبی فراگیر، تضاد اجتماعی و شکاف بین طبقه متوسط جامعه با سایر اقشار مردم از عوامل فروپاشی اجتماعی محسوب می‌شود.
محبی با اشاره به نقش هالیوود در تبلیغ اخلاق و رفتار آمریکایی گفت: این مجموعه در مأموریت خود موظف است که با دنبال کردن پروژه اسلام هراسی ایالات متحده را قدرتمند و رهبر جهان معرفی کند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی نسخه فروپاشی اقتصادی را در ایران با شکست مواجه کرد و موجب شد که مصرف بنزین پنج درصد کاهش یابد و غرب نتواند با استفاده از افزایش دو برابری قیمت‌ها این فروپاشی را بر ما تحمیل کند.
این استاد دانشگاه افزایش هویت دینی و بصیرت را عاملی مهم در مقابله با فروپاشی مذهبی و جایگزین اسلام آمریکایی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای هویت ملی، حفظ وحدت و انسجام، برقراری آرامش و امنیت در جامعه و تولید رضایت مردمی دژی محکم در برابر فروپاشی مذهبی به حساب می‌آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه کشور در پایداری امنیت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مدیریت کلان امنیتی قدرتمندترین کشور جهان محسوب می‌شود و هیچ کودتایی نمی‌تواند ساختار نظام را تغییر دهد.
محبی اضافه کرد: اگر فتنه 88 ایران در هر کشور دیگری پیاده‌سازی می‌شد آن کشور با از دست دادن استقلال خود یقیناً سقوط می‌کرد اما ایران به لحاظ امنیت ملی در قله قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه حمله نظامی به ایران سقوط دولت آمریکا را به همراه دارد، تأکید کرد: حمله هوایی به ایران کار عاقلانه‌ای نیست چراکه پدافند غیرعامل با شناسایی 300 نقطه احتمالی عملاً مانع بزرگی در برابر حمله هوایی دشمن ایجاد کرده است.
این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم ایستادگی در برابر جریان براندازی و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما وحدت و انسجام خود را از داخل حفظ کنیم دشمن از بیرون نمی‌تواند ضربه مؤثر و کاری به ما وارد کند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول