اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

تجلی قدرت ایران سبب نگرانی دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌ها ایران اسلامی در منطقه گفت: تجلی قدرت ایران در منطقه سبب نگرانی دشمنان شده است.

تجلی قدرت ایران سبب نگرانی دشمنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه خاورشهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) و با اشاره به عظمت آن حضرت گفت: ایشان کوتاه‌‏ترین سن را در بین امامان داشته‌‏اند و در سن 25 سالگی به شهادت رسیده‏اند. 
امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه امام رضا (ع) در مورد آن حضرت فرمودند «مولودی با برکت ‏‏تر از فرزندم جواد در عالم اسلام متولد نشده است، افزود: البته این بدین معنی نیست که سایر امامان با برکت نبوده‌‏اند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با تاکید بر الگوپذیری از اهل بیت علیهم‌السلام عنوان کرد: ازدواج جوانان باید در سنی انجام بگیرد که جوان احساس نیاز دارد، یعنی از نظر اسلام تاخیر در ازدواج درست نیست، تاکید دین ما بر این است که ازدواج به موقع انجام شود تا آن نتیجه‌ای که اسلام می‌خواهد به‌دست بیاید.
یاسینی بیان کرد: عامل خوشبختی در ازدواج، داشتن اخلاق خوب است و به همین دلیل باید شرایط ازدواج باید آسان و مهریه ‌ها سبک باشد.
امام جمعه خاورشهر خاطرنشان کرد: اعلام مهریه‌های سنگین و اسراف‌های آنچنانی در مراسم‌های عروسی در شٱن مسلمانان نیست و باید خانواده‌ها مراسم ازدواج را ساده بگیرند و از هرگونه اسراف پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مراسم‌های عروسی تشریفات اضافه دارند و پرداخت‌های میلیونی به تالارها و گروه‌های موسیقی در این مراسم‌ها اسراف محسوب می‌شود و در اسلام نیز اسراف حرام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین یاسینی در ادامه با بیان اینکه مخالفت عراق با کاپیتولاسیون برگرفته از فرهنگ امام خمینی(ره) است، خروج نیروهای آمریکایی از عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعلام خروج آمریکا از عراق، گسترش فرهنگ امام خمینی (ره) را نشان می‏دهد، امروز وقتی مردم عراق با طرح کاپیتولاسیون مخالفت می‏کنند، برگرفته از فرهنگ امام خمینی(ره) است و این، اثربخشی امام راحل را نشان می‏دهد.
امام جمعه خاورشهر با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در جهان گفت: تجلی قدرت ایران در منطقه سبب نگرانی دشمنان ما شده است و آنها به دنبال راهی برای مقابله با انقلاب اسلامی هستند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده، روز نوجوان را گرامی داشت و گفت: شهید حسین فهمیده الگوی خوبی برای دانش‌آموزان و نسل جوان است و مربیان و خانواده‌ها باید به فرزندان خود احترام و محبت کنند و فرهنگ جبهه و شهادت را برای آنان به درستی تبیین و انتقال دهند و امروز دانش‌آموزان ما باید بیش از گذشته در راستای شناخت اهداف و خصوصیات این شهید بزرگوار حرکت کنند و برای تحقق اهداف او تلاش کنند.
یاسینی تاکید کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی، فرصت بسیار مناسبی برای برقراری ارتباط بیشتر با شهید فهمیده و همه شهدای دانش‌آموز است.
امام جمعه خاورشهر ضمن گرامیداشت شهادت نخستین شهید محراب سید محمد تقی قاضی طباطبایی و شهدای محراب عنوان کرد: شهادت عده‌ای از حجاج در مکه مکرمه به جرم برائت از مشرکان صورت گرفت و برائت از مشرکان و شیطان صفتان از واجبات حج است.
یاسینی در پایان با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن تصریح کرد: امیدواریم که با مشارکت مردم و اعتماد آنها به آمارگیران در سال جهاد اقتصادی، آمار خوب و شفافی تهیه شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول