اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه اردبیل:

تهدید نابه‌جای استکبار قدرت سیاسی ایران را افزون‌تر کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تهدید نابه‌جای استکبار جهانی علیه ایران اسلامی وزن سیاسی ایران را در عرصه بین‌المللی افزون‌تر کرده است.

تهدید نابه‌جای استکبار قدرت سیاسی ایران را افزون‌تر کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اردبیل اظهار داشت: سوال ما این است که چه اتفاقی افتاده که امریکا چنین دندان تیز کرده و غضب‌آلود علیه ملت ایران هجمه و فشار وارد می‌کند.
وی با یادآوری اینکه در چند ماه گذشته ایران به انواع تهمت‌های ناروا از قبیل نقض حقوق بشر، ترور سفیر عربستان و اخیرا نیز به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی متهم شده است بیان داشت: در حالی که ملت شریف ایران از همه این اتهام‌های واهی پاک و مبرا هستند اما عصبانیت و هراس استکبار جهانی به ویژه امریکا از قدرت الگودهی ایران است که امروز تمام ملت‌های آزادیخواه انقلاب ایران را سرمشق اهداف خود قرار داده‌اند.
خطیب جمعه اردبیل گفت: در سه دهه گذشته ملت ایران بارها و بارها امریکا و همدستان او را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی و حتی منطقه‌ای تحقیر کرده است و امروز بیشترین عصبانیت از این تحقیر‌شدن‌هاست که همچنان ادامه دارد و ما هم کلام با امام خود اعلام می‌کنیم که «امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».
عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف و موضع‌گیری نظام استکباری این است که بتواند در شورای امنیت علیه ایران قطعنامه‌ای را صادر کند اما کشورهایی چون روسیه، چین و برخی دول اروپایی در برابر چنین تفکری ایستاده‌اند و حاضر نیستند تاوان جنگ و تهدیدی را بدهند که پوچ و بی‌سرانجام است.
وی به افتضاح بزرگ امریکا در خروج از عراق و ناکام ماندن در کودتا علیه کشور عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: امریکا بعد از شکست کودتا در عراق و ناکام ماندن در طرح بنغازی سعی می‌کند با تحریک رژیم صهیونیستی ایران را به جنگ و هراس از آن دعوت کند به طوری که هر روز در نهایت تحقیر و ذلت دم از جمله نظامی می‌زند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر جنگی رخ دهد نه تنها اوضاع به هم خورده استکبار بدتر از گذشته می‌شود بلکه منطقه نیز روز امنیت و آرامش را نخواهد دیدی به طوری که مفتی مصر نیز اخیرا اعلام کرده است که اگر استکبار به ایران حمله کند اعلام جهاد کرده و علیه آنها به میدان می‌آید.
عاملی به عقب‌نشینی ذلیلانه رژیم صهیونیستی از موضع قبلی خود مبنی بر حمله به ایران اشاره کرد و بیان داشت: در پازل تکمیل نشده تهدیدهای متنوع غرب این بار در یک افتضاح جدید آمانو سعی کرده در گزارشی غیر‌واقعی و بیشتر برگرفته از اطلاعات سرویس‌های جاسوسی غرب ایران را به سخت بمب هسته‌ای و تلاش‌های دیگر متهم کند در حالی که تمام این گزارش برگرفته از احتمالات و تفکرات واهی است.
وی گفت: این گزارش مصداق کاملی از بی‌آبرویی آژانس هسته‌ای بود که به صراحت البرادعی در 21 سفر به ایران اعلام کرده بود که ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای و حرکت‌های دیگر را در راه‌اندازی تاسیسات خود ندارد.
 
*ایران اهل جنگ نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل با بیان این که ایران اهل جنگ و دعوا نیست اظهار داشت: ما چند بار باب مذاکره را با امریکا باز کرده‌ایم اما آنچه در این مذاکرات در قدم اول مطرح شده طرح مسائل خودسرانه از سوی امریکا بوده که حرکت و نتیجه مذاکرات را بی‌ثمر نشان داده است.
عاملی اضافه کرد: حاضر نیستیم در یک ارتباط گرگ و میشی با امریکا مذاکره کنیم چرا که به فرموده امام راحل ما هرگز در فضای ارتباط گرگ و میش حاضر نیستیم خواسته‌های نظام استکباری و امریکا را بپذیریم و با آنها از در دوستی وارد شویم.
خطیب جمعه اردبیل با یادآوری اینکه امریکا و رژیم صهیونیستی امروز منفورترین رژیم دنیا هستند، تصریح کرد: تمام تهدیدهای نابه‌جای استکبار نه تنها ایران را به هراس و نگرانی نمی‌اندازد بلکه وزن سیاسی این کشور را در منطقه و عرصه بین‌المللی بالا برده و برای آنها این پیام ناگوار را به دنبال دارد که استکبار از ترس ایران عقب‌نشینی کرد.
عاملی از اهالی شهرهای گنجه، شیروان و لنکران جمهوری آذربایجان در اعلام همدردی و همراهی با ایرانیان و نذر و نیاز برای حمله نکردن استکبار به ایران اذعان داشت: ما از اهالی این مناطق که در نهایت ادب و احترام متقابل طرفدار ایران هستند، سپاسگزاری می‌کنیم.
 
*رها کردن امت بدون جانشین از سیره نبی اکرم دور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با یادآوری این که نبی مکرم اسلام به عنوان آخرین پیامبر الهی عقل کامل و بصیرت تمام عیار است اظهار داشت: محال امر است که فکر کنیم چنین پیامبری که در مورد همه امور امت خود سفارش و تاکیداتی داشته است امت خود را بعد از رحلتش بدون جانشین و خلف شایسته به حال خود رها کند.
عاملی با بیان اینکه حتی در زمان خود پیامبر(ص) نیز اختلافات قومی، قبیله‌ای و برخی از نگرش‌ها و باورها موجب ناراحتی و دلخوری آن حضرت می‌شد، گفت: در حالی پیامبر (ص) دنیا را وداع کرد که بسیاری از احکام و شریعت اسلام به وضوح و روشنی تبیین و تشریح نشده بود و این نیازمند ولی و جانشینی داشت که بتواند سیره و روش او را بهتر و شایسته‌تر تبیین کند.
وی پیام اصلی غدیر را اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خداوند از امت اسلامی یاد کرد و افزود: ‌پیام غدیر در آیات نازل شده بر دل پیامبر روشن و مبرهن است، به طوری که خداوند متعال به پیامبر خود امر می‌کند که «اگر پیام امامت را ابلاغ نکنی رسالت را تکمیل نکرده‌ای».
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه بعد از ابلاغ پیام غدیر خداوند به امت اسلامی اعلام می‌کند که دیگر نباید از کفار ترس و واهمه‌ای داشته باشند، ادامه داد: این سخن پیامی جز مایوس شدن دشمنان از توطئه و ترفند علیه امت اسلامی ندارد به طوری که به همه امت نیز اعلام می‌شود که حقیقت و پیام غدیر نه برای هواهای نفسانی و نعمت‌های مادی بلکه برای کامل شدن دین الهی است.
عاملی بلوغ امامت را در سایه توحید و نبوت و حتی ابلاغ آن را بالاتر از دیگر احکام اسلامی دانست و بیان داشت: غدیر یعنی راه درست و روشن امت الهی و نبی مکرم اسلام در سایه حاکمیت ولایت و رهبری چون حضرت علی ( ع ) است چرا که مسئله امامت سیاسی‌ترین مفهوم عالم اسلام است که در آن هیچ خدشه‌ای به اصل همبستگی دین با سیاست وارد نشده است.
وی به دو پیام جداگانه حج در هفته گذشته از سوی مفتی‌ اعظم عربستان و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در حالی که مفتی اعظم عربستان پیام حج را دینداری و معنویت و آن را از هرگونه سیاست و برائت از مشرکان دور نگهداشته و امت را به حفظ قداست اسلام دعوت کرده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام خود به تعهد دین در قبال مسائل سیاسی، اجتماعی و حکومت‌دار اشاره کرده است.
امام جمعه اردبیل با اشاره به سخنان سخیف دو نفر از اهالی آذربایجان در جدایی دین از سیاست گفت: دین الهی آن نیست که در مسجد و معبد و کلیسایی بنشینیم و تنها به عبادت خدا مشغول شویم بلکه بالاتر از آن جاری شدن احکام اسلامی در جامعه است و در حقیقت هدف مشترک نظام غرب در القای جدایی دین از سیاست تخطئه خداوند، پیامبر، انبیای الهی و حضرت علی ( ع) را به دنبال دارد.
عاملی ارکان دین اسلام را مبارزه با طاغوت و تسلیم نشدن در برابر ظالمان و مستبدان اعلام کرد و گفت: دین که جلوی قذافی، صدام، فهد، شاه عباس، جرج بوش و یزیدیان زمان ساکت باشد دین به درد بخوری نیست چرا که در کنار طهارت و قداست دین و عدالت و صداقت باید حکم الهی در جامعه سیاسی حاکم و جاری باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز جمعه فرارسیدن عید غدیر را به عنوان عید بزرگ امت اسلامی گرامیداشت و گفت: طبق یک سنت حسنه در روز عید غدیر سادات اردبیل در مسجد میرزا علی اکبر جمع شده و مومنان و مسلمانان باید در حفظ حریم و حرمت امروز از آنها عیادت کرده و این حضور را عبادت بدانند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول