اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌:

ایران با رهبری ولایت فقیه قدرت برتر دنیا است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ایران اسلامی با رهبری ولایت فقیه قدرت برتر دنیا است.

ایران با رهبری ولایت فقیه قدرت برتر دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام طباطبایی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: کشور ایران از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی از وجود رهبری با اقتدار و با درایت بهره برده و در حال حاضر نیز با رهبری با بصیرت مقام معظم رهبری با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است، افزود: این امر در نتیجه تلاش جوانان و اندیشمندان ایران و رهبری آگاه و هوشمندانه مقام معظم رهبری به دست آمده است.
مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر قدرت کشورهای مستکبر منطقه بسیار کمرنگ شده است، ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران باید منتظر شکست و سقوط خود در آینده نزدیک باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه یکی از بهترین ماه‌های سال به منظور عبادت و انجام اعمال عبادی است، اضافه کرد: در ماه ذی‌الحجه اتفاقات بسیار مهمی رخ داده است که برای اسلام و مسلمانان دارای اهمیت بسیاری است.
طباطبایی با اشاره به انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان نخستین امام و جانشین حضر پیامبر اکرم (ص) یکی از مهم‌ترین وقایع رخ داده در ماه ذی‌الحجه است، افزود: مسلمانان باید به توجه و بررسی بیشتری در زمینه ولایت فقیه و امر جانشینی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ولایت فقیه جلوه امامت و ولایت امامان است، ادامه داد: مسلمانان در زمان غیبت امام زمان (عج) باید از ولایت فقیه و رهبر جامعه اسلامی پیروی کنند.
مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) بهترین و اصلح‌ترین فرد را به عنوان جانشین خود و مقام امامت انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: در صورتی که فردی اصلح‌تر و با تقوا‌تر از حضرت علی (ع) وجود داشت، پیامبر آن فرد را به عنوان جانشین انتخاب می‌کردند.
وی خاطر‌نشان کرد: تقوا، ایمان و دین‌داری حضرت علی (ع) چند‌ بار برای پیامبر اکرم (ص) اثبات شده و از همین رو ایشان اقدام به انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین و ولی امر مسلمانان کرده‌اند.
طباطبایی با اشاره به اینکه اساس انتخاب افراد در اسلام تقوا و برتری دین و ایمان بوده است، ادامه داد: همه امامان و ائمه معصومان (ع) در همه زمینه‌های اخلاقی، دینی و اعتقادی به عنوان نمونه و الگوی برتر برای مسلمانان هستند.
وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مسئله غدیر عنوان کرد: اهمیت این موضع به قدری بوده است که پیامبر در مراسم حج و در بین جمعیت بسیار زیادی از حجاج مکه اقدام به اعلام آن کرده‌‌اند.
مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر لزوم تبیین و روشنگری در مورد مسئله غدیر ادامه داد: در قرآن و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) به اهمیت بسیار زیاد این مسئله اشاره شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم مسلمان و ولایت‌مدار کشور جمهوری اسلامی ایران پشتیبان و پیرو ولایت فقیه و رهبری هستند، افزود: یکی از رموز موفقیت و پیروزی کشور در برابر دشمنان اتحاد و همدلی موجود بین مردم و رهبری است.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دین‌داری و تقوای مردم زنجان بیان کرد: مردم استان زنجان بارها و بارها ولایت‌مداری و دین‌داری خود را به همگان ثابت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان معروف به پایتخت شور و شعور حسینی در کشور است، ادامه داد: این موضوع نشان از عشق مردم استان زنجان به ائمه معصومان (ع) است.
مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: عزاداری مردم استان زنجان در ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران آن حضرت نگین عزاداری‌های کشور برای امام حسین (ع) است.
‌طباطبایی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در استان زنجان در زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره ائمه معصومان (ع) عنوان کرد: برگزاری مسابقه آشنایی با فضایل امام کاظم (ع) یکی از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته در این زمینه است.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای این مسابقه در استان زنجان 15 هزار جلد کتاب راهنما توزیع شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های مقرر شده تصمیم گرفته شده که در سال آینده نیز مسابقه‌ای پیرامون فضائل اخلاقی یکی از معصومان (ع) در استان زنجان برگزار شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول