اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یادواره شهدای سادات جیرفت برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره 14 شهید سادات شهرستان جیرفت برگزار شد.

یادواره شهدای سادات جیرفت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای جیرفت اظهار داشت: دعای  شهدا ضامن سلامتی رهبری که امید همه ما و لنگر ثبات کشور و انقلاب ماست.
محمدرضا حسنی‌سعدی بیان داشت: شهدای ما با یاد علی (ع) جنگیدند و جان خود را فدای راه قرآن و آرمان‌های بلند حضرت علی (ع) و اولاد ایشان کردند، ما میهمان فضای معنوی حضور شهدا هستیم.
وی افزود‌: شهادت هدیه الهی است‌، شهدا نزد خداوند جایگاه عظیمی دارند و آبرومند درگاه حق هستند و حق شفاعت دارند، ما به برکت دعای خیر این شهدا در آسایش زندگی می‌کنیم و همیشه نیازمند دعای آن‌ها  هستیم.  
حسنی‌سعدی با بیان اینکه ما باید سعی کنیم به آرمان‌های شهدا وفادار باشیم، عنوان کرد: در همه ادیان و مسلک‌ها برای شهدا و جان‌ بر کفان‌ اهمیت و احترام ویژه‌ای قائل هستند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها برای گرامیداشت کشته شدگان جنگ و دفاع از سرزمینشان تندیس نصب می‌کنند و معتقدند که زنده هستند و این در حالی است که عالی‌ترین نگاه را اسلام و شیعه به شهادت دارد.
حسنی‌سعدی بیان داشت: در اسلام شهید غسل و کفن ندارد و این از عظمت جایگاه شهدا در نزد خداوند است و پاکی وجود کسانی که در راه حق به شهدات می‌رسند.
‌وی خاطر‌نشان کرد: شهدا برکات جامعه ما هستند، وجودشان سال‌ها بعد از دوران دفاع مقدس برای همه ما روحیه بخش است و برای این است که ما به سنت دیرین به زیارت قبورشان می‌آییم، برای کمک گرفتن برای حفظ خود از بدی‌ها و ناپاکی‌ها که از کسانی که به این مراتب عالی رسیدند به دور بود.
حسنی‌سعدی گفت‌: شهدا نیاز به حضور ما در کنار خود ندارند، ما نیازمند برگزاری یادواره برای این عزیزانیم و نیاز داریم که خاطراتشان را مرور کنیم تا از غفلت رها شویم و به یاد بیاوریم که چه بزرگانی بودند و در راه چه هدفی جان خود را فدا کردند.
وی افزود: شهدای ما آنچنان بودند که دیپلمات‌های آمریکایی در سال 59 به دنبال این بودند که بداند چه امری موجی شد، جوانان و نوجوانان ما  اینگونه از امام و رهبر خود اطاعت کردند.
حسنی‌سعدی اظهار داشت: دعای شهدا ضامن سلامتی رهبری که امید همه ما و لنگر ثبات کشور و انقلاب ماست و دعاهای این روشندلان بود که مقام معظم رهبری را در عنایت صاحب الزمان (عج) بعد از حوادث  گوناگون توسط دشمنان برای نظام ذخیره کرد.
به گزارش فارس در این آیین با بیان خاطراتی از شهدای سادات، یاد و خاطره 14 شهید سادات شهرستان جیرفت گرامی داشته شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول