اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رشت:

جای چپاولگران در زباله‌دان تاریخ است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: پیروزی مستضعفان در 13 آبان به جهانیان آموخت که جای چپاولگران در زباله‌دان تاریخ است.

جای چپاولگران در زباله‌دان تاریخ است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میر ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و راهپیمایان 13 آبان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و شکسته شدن عظمت دشمنان اسلام و مستکبران اظهار داشت: مردم در انقلاب دوم یعنی 13 آبان دیوار ستم را شکستند و به جهانیان آموختند که جای چپاولگران در زباله‌دان تاریخ است.
وی با بیان اینکه در این روز دانش‌آموزان انقلابی توانستند گوهر دانش را در آیینه حماسه و شجاعت خلق کنند، افزود: 13 آبان مردم ایران و جهان را به یاد مهم‌ترین مبارزات ضد استکباری می‌اندازد.
میرابراهیمی به فاش کردن بسیاری از اسناد جنایات ‌آمریکایی‌ها توسط دانشجویان خط امام در 13 آبان 1358 اشاره کرد و گفت: دانشجویان انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی برگ زرین دیگری از افتخارات کشور را در تاریخ ثبت کردند به همین منظور امام راحل این حرکت عظیم را انقلاب دوم نامیدند.
وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و در پی آن وقایع 13 آبان به جهانیان ثابت کرد که ظلم ناپایدار است و مسلمانان تنها در برابر خداوند یکتا سر تعظیم فرود می‌آورند.
این مسئول با بیان اینکه برگزاری سلسله نشست‌های سیاسی با موضوع استکبار ستیزی در دانشگا‌ه‌ها و مراکز علمی یکی از راه‌های موثر در انتقال حماسه نوجوانان و جوانان انقلابی در 13 آبان به جوانان عصر حاضر است، اذعان داشت: با گسترش روشنگری در بین جوانان و نسل‌های کنونی و آینده می‌توانیم به آنها قدرت درک ماهیت استکبار را انتقال دهیم.
وی به موج بیداری ایجاد شده در بسیاری از کشورها اشاره و تصریح کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران به عنوان منادی عدل در جهان، بهترین الگو برای ملت بیدار دنیا در برابر ظلم حاکمان و مبارزه با آنان است.
به گزارش فارس، بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به مناسبت 13 آبان در این راهپیمایی قرائت شد.
در این بخشی از این بیانیه آمده است: آبان ماه در تاریخ ملت بزرگ ایران از جایگاه خاصی برخوردار است زیرا نقطه عطفی در راستای سرعت بخشیدن به تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب است و برجسته‌ترین ویژگی آن مبارزه مستمر ملت ایران در ادوار مختلف با استبداد و استعمار بوده است.
این بیانیه می‌افزاید: این روز در تقویم تاریخ معاصر انقلاب عنوان ضداستکبار و عدالت‌خواهی مردم ایران را به خود اختصاص داده است. در این بیانیه شکسته شدن هیمنه شیطان بزرگ توسط مردم آگاه و انقلابی ایران موجب فخر و مباهات نسل حاضر و نسل‌‌های آینده عنوان شد.
در ادامه بیانیه ذکر شده است: ملت شریف ایران به ویژه قشر دانشگاهی به حکم وظیفه بیش از پیش باید بیدار بوده و در صحنه باشند تا با کمک پروردگار، توطئه‌های دشمنان قسم خورده اسلام را نقش برآب کرده و این پیروزی را در سایه اتحاد و یکپارچگی و تبعیت از اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی جشن بگیرند.
در بخش دیگری از بیانیه عنوان شده است: بی‌تردید پس از شکست تاریخی استکبار از دانشجویان و پیروان خط امام و رهبری و افشا شدن توطئه‌ها و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران همچنان شاهد برنامه‌ریزی‌های هوشمند بیگانگان برای به بن‌بست کشاندن انقلاب اسلامی ایران هستیم و  هجمه عظیم رسانه‌ای به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، ناامید کردن قشر جوان و پررنگ‌تر کردن اختلافات داخلی، نمونه بارزی از اهداف پیدا و پنهان بیگانگان محسوب است بنابراین شرایط موجود، روحیه بیداری، هوشیاری و وحدت و همبستگی تمام عناصر نظام اسلامی را می‌طلبد و هرگونه سستی در این امر مهم آب به آسیاب دشمن ریختن است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پایان این بیانیه رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های تاریخی دانش‌آموزان و دانشجویان در مبارزه با استکبار را تکریم کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول