اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک فیلمنامه‌نویس کودک و نوجوان در گفت و گو با فارس:

سینمای کودک‌ به آدم‌هایی "متخصص" و "آشنا" به این حوزه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: یک فیلمنامه‌نویس و کارگردان گفت: صاحب نظران و دارندگان طرح‎ها و اندیشه‎های تازه برای فعال‌سازی سینمای کودک و نوجوان، محل مراجعه مشخصی ندارند.

سینمای کودک‌ به آدم‌هایی "متخصص" و "آشنا" به این حوزه نیاز دارد
سلیم افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با بیان اینکه فیلمسازی کشور همچنین صاحب نظران و دارندگان طرح‎ها و اندیشه‌های تازه برای فعال‌سازی سینمای کودک و نوجوان، محل مراجعه مشخصی ندارند، اظهار داشت: سینمای کودک در ایران، متولی مشخصی ندارد و این امر سبب افول سینمای کودک در ایران شده است.
وی افزود: بدون شک ارتقای کیفی فیلم‎ها در سینمای کودک، به آدم‌هایی متخصص و آشنا با سینمای کودک نیازمند است.
این فیلمنامه‌نویس در ادامه در بیان راه‌کارهایی برای ارتقای جشنواره فیلم کودک و نوجوان و همچنین سینمای کودک در ایران بیان داشت: تقویت جشنواره‎های فیلم همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم‎های کودکان به شرط آن که در سطحی ملی و فراگیر انجام پذیرد، یکی از راه‌های مناسب رونق بخشیدن به سینمای کودک است.
وی با اشاره به اینکه تلویزیون باید در زمینه انتخاب و خرید فیلم‎ها و مجموعه‎های تلویزیونی ویژه کودکان و نوجوانان با وسواس و دقت نظر بیشتری اقدام کند، تصریح کرد: تماشای فیلم‎هایی که از آنها رنگ و بوی نفرت، کینه، ترس و وحشت بیاید به سود سینمای کودک نیست.
افتخاری ادامه داد: سینمای کودک باید با بدآموزی‎های کلامی و تصویری بیگانه باشد و  تلویزیون هم نباید به بهانه گرمی بازار پررونق عرضه محصولات کارتونی و رایانه‌ای پر تنوع که رنگ و بویی کاملاً تجاری و غیرهنری دارند از حمایت سینماگران صاحب اندیشه و خلاق سینمای کودک دست بردارد.
وی پخش جذاب‎ترین آثار تلویزیونی خارجی و بیگانه را با نشانه‎های قومی و فرهنگی ما بیگانه دانست و در پایان گفت‌‌وگو خود با فارس گفت: فیلم‌هایی که تنها با هدف سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ساخته می‎شوند و عاری از هرگونه پیام‎های انسانی هستند، نمی‌توانند توجیهی منطقی داشته باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول