اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نویسنده اصفهانی:

سینماگران گیشه‌پسند از ورطه ساخت فیلم کودک حذف شوند

خبرگزاری فارس: نویسنده اصفهانی گفت: سینماگران گیشه پسند باید از ساخت فیلم کودک و نوجوان محروم شوند، آنها با آب بستن به فیلم‎های خود کودکان ما را خسته می‎کنند.

سینماگران گیشه‌پسند از ورطه ساخت فیلم کودک حذف شوند
شهریار اندیشمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با ابراز نارضایتی از اکران برخی فیلم‎های بی‎محتوای کودک و نوجوان اظهار داشت: چرا باید فیلمسازانی که در عرصه سینمای حرفه‎ای و تجاری دارای سلیقه‎هایی گیشه پسند هستند، با ساختن فیلم‎هایی با کشدار و بی‎محتوا، کودکان ما را خسته کنند.
وی با بیان اینکه زمانی فضای فیلم‎های ماجراجویانه از جذابیت و شیرینی، خالی باشد، کودکان از پرماجراترین فیلم‎ها دلزده می‎شوند، گفت: باهوش‎ترین کودکان نیز به دلیل شرایط جسمی، عاطفی و روحی خاص خود پذیرای مباحث جدی و سنگینی از نوع بحث و جدل‎های فلسفی نیستند.
این نویسنده و کارگردان افزود: سینماگران نباید به بهانه رشد و پرورش فکری آنان در فیلم‎هایشان به مباحث فلسفی و حرف‎هایی که درک و هضم آن، حتی برای بزرگسالان نیز دشوار است، بپردازند.
وی با اشاره به اینکه سینمای کودک وظیفه گرما بخشیدن و شورآفرینی به قلب و روح کودکان را بر عهده دارد، تاکید کرد: فیلمسازان کودک و نوجوانی می‌تواند موفق باشند که در آثارشان، گرمی، شور و نشاط ردپایی باشد.
اندیشمند بیان داشت: در سینمای کودک باید برای مفاهیمی چون واقع‌گرایی و باورپذیری تفسیرهای تازه‎ای ارایه شود و واقع گرایی در سینمای کودک نیازمند تأمل ویژه‌ای است.
وی با بیان اینکه البته واقع‌گرایی تنها دلیل موفقیت فیلم‎ها نیست، تاکید کرد: بسیاری از فیلم‌ها هم هستند که به شدت «واقع گرا» هستند اما مورد پسند و علاقه کودکان قرار نمی‎گیرد و برداشتی خلاقانه از یک واقعیت ساده، حتی  بسیار هم دگرگون شده می‎تواند برای کودکان دلپذیر باشد.
نویسنده اصفهانی تصریح کرد: به عنوان مثال می‎توان به نان و کوچه ساخته عباس کیارستمی اشاره کرد که در عین سادگی خود مورد توجه قرار نگرفت، در حالی که فیلم دیگری همچون «عمو سبیلو» ساخته بهرام بیضایی مورد توجه کودکان واقع شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول