اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آغاز همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر

خبرگزاری فارس: همایش ملی ناتوی فرهنگی با حضور فعالان فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی و حوزوی سراسر کشور آغاز و به مدت سه روز در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

آغاز همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام احمد فراهانی ظهر امروز در سومین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به فرهنگ اصیل اسلامی و ماندگاری مبانی دینی در جوامع بشری اظهار داشت: با نگاه به تاریخ متوجه می‌شویم که با وجود آن که فرهنگ اسلامی در جوامع متعدد نادیده گرفته شده است، با این حال فرهنگ اسلامی مطابق با فطرت خداجوی انسان بوده و زمینه را به منظور بیداری و بصیرت ملت‌ها فراهم کرده است.
وی افزود: نقشی که فرهنگ اسلامی در جهان ایفا می‌کند بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز شاهد آن هستیم که بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان نشین و حتی قلب آمریکا و کشورهای آمریکایی نفوذ کرده است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ملایر تصریح کرد: بیداری اسلامی از آنجا نشأت گرفت که مردم با تکیه بر انقلاب اسلامی ایران و نقش عدالت طلبانه فرهنگ اسلامی متوجه شدند که دیگر نمی‌توان به حکام وابسته اعتماد کرد و باید اسلام ناب را در جامعه رقم زد.
وی با اشاره به قیام وال استریت خاطرنشان کرد: معترضان وال استریت دیگر اعتماد خود را نسبت به دولتمردان آمریکایی از دست داده‌اند و با توجه به موج اسلام‌گرایی به وجود آمده در جهان به دنباله تکیه گاه و پشتوانه محکم‌تری هستند.  
فراهانی ادامه داد: با وجود تبلیغات منفی غرب مبنی بر الگو نگرفتن کشورهای مسلمان نشین از انقلاب اسلامی ایران امروز در انتخابات منطقه اسلام‌گرا‌ها آرای اولیه را از آن خود می‌کنند و مشت محکمی به دهان آمریکا و اسرائیل می‌زنند.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، با بیان اینکه در خطبه غدیر 36 مرتبه نام امیرالمؤمنین (ع) توسط پیامبر ذکر شده است، خاطرنشان کرد: برخی از سوره‌های قرآنی یک بار و برخی دیگر نظیر سوره حمد دو مرتبه بر پیامبر نازل شده اما آیه ولایت که ضرورت ابلاغ آن به مردم احساس می‌شود سه مرتبه بر پیامبر نازل شده است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ملایر اضافه کرد: کسانی که به دنبال رسیدن به قرب الهی و همچنین جلب رضایت خداوند هستند باید اتحاد و انسجام لازم را با محور ولایت در جامعه برقرار کنند.
وی با تأکید بر اینکه عمل به فرهنگ اسلامی عروج مادی و ملکوتی انسان را به همراه دارد، گفت: قرآن کریم سنت اسلامی و فطرت انسانی را در رهنمودهای خود لحاظ کرده، از این رو عمل به آیات الهی بر هر انسانی واجب و ضروری است.
فراهانی تاکید کرد: کسانی که بر اساس دین مبین اسلام و اعتقاد به خدای متعال به زندگی ادامه دادند و سیره امیرالمؤمنین (ع) را در رفتار خود لحاظ کردند، همیشه موفق بوده و در عرصه‌های مختلف سر آمد هستند.
معاون فرهنگی دانشگاه ملایر نیز در ادامه ضمن قرائت پیام رئیس دانشگاه در این همایش افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اساتید و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند و کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند باید بصیرت خود را افزایش دهند.
امیر فرخی بیان کرد: در عرصه جنگ نرم حق را از باطل باید تشخیص داد و با آگاهی در برابر هجمه‌های ضد فرهنگی دشمن ایستاد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با جنگ نرم خاطرنشان کرد: باید حق جهاد در این عرصه را با استفاده از فعالان و شبکه‌های اجتماعی فرهنگی به جا آورد چرا که امروز کشور نیازمند برنامه‌های عمیق فرهنگی است.
این گزارش حاکی است همایش ملی ناتوی فرهنگی با حضور فعالان فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی و حوزوی سراسر کشور با محورهای جنگ نرم و راهکار مقابله با آن، موضوع فتنه 88 و عملکرد ناتو و کشورهای عضو، ولایت مطلقه فقیه تنها سد مقابله با ناتوی فرهنگی، نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری انقلاب‌های رنگی و به انحراف کشیدن بیداری اسلامی، ریشه‌های تاریخی ناتوی فرهنگی و نفوذ فراماسونری جدید در ایران، برنامه‌ریزان اقتصادی جهان و نقش جهاد اقتصادی در مبارزه با برنامه‌های ناتوی فرهنگی و مدل آموزش و پرورش غرب راهکاری برای توسعه اهداف ناتوی فرهنگی از 25 تا 27 آبان و با حضور سخنرانان برجسته کشوری در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول