اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مساجد مازندران خبر داد:

طراحی بازی «مار و پله» مبارزه با جنگ نرم در مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول کانون مساجد استان مازندران گفت: بازی «مار و پله» مبارزه با جنگ نرم ویژه نوجوانان و کودکان توسط دبیرخانه کانون مساجد مازندران طراحی شد.

طراحی بازی «مار و پله» مبارزه با جنگ نرم در مازندران
محمد فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: جنگ نرم را اگر تصرف ذهن و تفکر بدانیم، غرب تلاش دارد با استفاده از قابلیت‌های رسانه نوین و البته رسانه خاموش بازی‌های رایانه‌ای، اذهان جوانان و نوجوانان و کودکان را تصرف کند و جامعه و سبک زندگی غرب را سبک برتر و آرمانی معرفی کرده و این با تغییر در دیدگاه‌ها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تحقق می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین کانون تخصصی پژوهش در راستای مبارزه با جنگ نرم، بازی مار و پله ویژه نوجوانان و کودکان در یک فضای دوبعدی را شبیه سازی کرد.
مسئول کانون مساجد استان مازندران ایجاد روحیه ایثارگری، شجاعت، تقویت مضامین و باورهای دینی و اعتقادی، نمایش دستاوردهای ملی در طول هشت سال دفاع مقدس، بعد از آن و دشمن‌شناسی، آشنایی با شبکه‌های ضد انقلابی، صهیونیستی و آرمان‌های شیطان پرستی را از مهم‌ترین اهداف طرح برشمرد که در این بازی شروع آن با انقلاب اسلامی ایران است که به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) پایان می‌یابد. 
فوقی تصریح کرد: تمام جدول براساس شماره آن بر اساس روابط موضوعی خاص چیده شده که یکی از خانه‌ها، نشانه 22 بهمن و یکی دیگر از آنها نماد شروع برنامه‌ریزی فتنه سبز است و در این بازی، تمام مراحل پیشرفت انقلاب اسلامی ایران از طریق نردبان و مراحلی که این انقلاب ضربه خورده است و مانع پیشرفت بوده با مار، طراحی شده است. 
این مسئول در مورد نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پرورش استعدادهای بالقوه جوانان و همچنین نخبه‌پروری عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده جمعیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و در حال حاضر نیز رشد روزافزون جوانان دانشجو، پیشرفت بالقوه‌ای کرده است بنابراین کانون‌های مساجد با درک نیازها و سلیقه‌های آنها در اجرایی کردن برنامه‌های مفید و آموزش‌های علمی و عملی، برگزاری مسابقه‌ها و سمینارها با موضوع‌های فرهنگی و علمی، کلاس‌ها در سطوح مختلف دانشگاهی می‌توانند، زمینه جذب جوانان را به وجود آورند. 
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تقویت باورهای دینی در بین اعضای کانون و همچنین شناسایی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می‌توانند نیروهای مومن، متعهد، متخصص در تمام امور را در بخش‌های مختلف جامعه فراهم آورند. 
فوقی عنوان کرد: طراحی این بازی با سبک دینی و انقلابی به طور غیر مستقیم کودکان و نوجوانان را با ارزش‌های اسلامی، آشنا و روحیه دشمن شناسی آنها را تقویت خواهد کرد که حضور در مسجد باعث بیشترین رشد و ارتقای آنها خواهد بود. 
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اذعان داشت: طراحی بازی مار و پله و هشدارهایی که به کودکان می‌دهد به طور غیرمستقیم، آنها را با رسانه‌های غربی و عوامل تهاجم فرهنگی غرب آشنا می‌سازد که در این مسیر، بیشترین ضربه از ناحیه جریان فتنه بود که با مار سبز بلند است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول