اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

راه‌اندازی دفتر مشاوره تجاری گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی دفتر خدمات مشاوره تجاری قبل از پایان امسال در این استان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر مشاوره تجاری گیلان
محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت صنعت و تجارت را دو قطب مهم اقتصادی دانست و اظهار داشت: این دو قطب با هدایت یک وزارتخانه نویدبخش آینده روشن برای اقتصاد کشور است.
وی درباره موقعیت اقتصادی گیلان اذعان داشت: برنامه‌ریزی اقتصادی گیلان بر پایه مرزهای مجازی شامل کشورهای منطقه دریای خزر و اتصال این منطقه از طریق کریدورهای نوستراک، تراسیکا و.. به کشورهای منطقه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا و بهره‌گیری از ظرفیت‌ ترانزیت کالا و صادرات دوباره است.
این مسئول وجود کشورهای سه منطقه دریای خزر، حوزه آسیای میانه و قفقاز با جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر را از موقعیت ویژه و ممتاز گیلان در همسایگی این کشورها دانست و افزود: گرایش به اقتصاد آزاد، فضای کسب و کار و... فرصت بی‌نظیر برای گیلان است.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این فرصت به عملکرد هوشمندانه تجارت و صنعت بستگی دارد، ابراز داشت: نگرش و تفکر تقویت و بهبود جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد استان و کسب اطمینان از توانمندی‌های بخش خصوصی و سنجش عملکرد آن و ارتقای جایگاه حمایتی و نظارتی بخش دولتی نخستین گام است.
اصغریان با اشاره به اینکه باید موقعیت فعلی صنعت استان را ارزیابی کرد، گفت: موقعیت فعلی صنعت استان باید در میزان ظرفیت صادراتی، رقابت‌پذیری بخش صنعت و دیگر محصولات تولیدی، میزان بازارگرایی و آمادگی برای مواجهه با چالش‌های بازارهای بین‌المللی ارزیابی شود.
وی خاطرنشان کرد: گیلان برای تحقق اهداف نیازمند فرموله کردن و مدیریت برنامه است تا بتواند به چشم‌انداز مورد نظر برسد و در این راستا مکانیزم‌های نظارتی و مدیریتی برای هدایت برنامه مورد تاکید قرار دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، انسجام، یکپارچگی، استحکام و همپوشانی بخش‌های مختلف صنعت و تجارت را در رسیدن به چشم‌انداز تعیین شده تاثیرگذار و مهم دانست.
وی در بحث عملکرد بازرگانی خارجی گیلان در نیمه نخست امسال یادآور شد: در این مدت بالغ بر 338 هزار و 576 تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش بیش از 198 میلیون و 828 هزار دلار از گمرکات استان صادر شد که به لحاظ وزن 16 درصد و از نظر ارزش 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
اصغریان بازارهای صادرات گیلان را کشورهای cis، عراق و افغانستان ذکر کرد و افزود: این کشورها به سمت و سوی ابعاد اقتصاد آزاد و گشودن اقتصاد هستند.
وی برنامه‌ریزی و آموزش را در امر توسعه صادرات مهم دانست و اذعان داشت: بخش خصوصی باید مطابق با وضعیت روز بیشتر نقش ایفا کند.
این مسئول، شبکه حمل و نقل دریایی را نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواند و خاطرنشان کرد: آشنایی بازرگانان ما با بازارهای صادراتی در توسعه صادرات اثرگذار بوده و نقش مهمی دارد.
وی، ایجاد هماهنگی بین تولید کنندگان و صادرکنندگان را نیز موجب افزایش شیب مثبت صادراتی نامید و از راه‌اندازی دفتر خدمات مشاوره‌ تجاری در گیلان قبل از پایان امسال خبر داد.
اصغریان درباره فعالیت این دفتر بیان داشت: ارائه داده‌ها، اطلاعات و تحلیل‌های بروز و دقیق بازاریابی و تجاری از بازارهای داخلی و بین‌المللی برای اتخاذ تصمیم‌های درست و بهینه تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی و گیلانی از مهم‌ترین ماموریت اصلی این دفتر است.
وی اظهار داشت: این اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با شرایط مناسب و بهره‌گیری از دانش و فناوری روز در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول