اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت وزارت صنعت و تجارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی امور استانها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین برنامه وزارتخانه جدید تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تلفیق اسناد آمایش تجاری و صنعتی است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت وزارت صنعت و تجارت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مصیب محمدیان شمالی در جمع مدیران و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارتخانه جدید و اولویت‌هایی که برای آن متصور است تلفیق اسناد آمایش تجاری وصنعتی، پرداختن به تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی و اجرای برنامه‌هایی برای کاهش هزینه تمام شده در بخش تولید با هدف ارتقای کیفیت به منظور توسعه صادرات غیر نفتی کشور در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در صدر برنامه این وزارتخانه قرار گرفته است.
محمدیان شمالی اضافه کرد: با برنامه‌هایی که تدوین شده و به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده و همچنین با اجرای برنامه‌های ویژه مقام عالی وزارتخانه که در حضور نمایندگان و در صحن علنی مجلس اعلام شد در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر در بازارهای هدف و ماندگاری کالاهای ایرانی در بازارهای هدف خواهیم بود.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران در ارتباط با اجرای  طرح‌های پژوهشی در مناطق مختلف صنعتی استان و مقابله با تحریم‌ها گفت: ابزارهای مختلفی برای مقابله با تحریم‌ها برای حمایت از تولیدات و صنایع داخلی کشور توسط وزارتخانه جدید تدوین شده و در حال اجراست.
محمدیان شمالی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های تولید و علم و فناوری در کشور وجود دارد و خوشبختانه در استان بوشهر هم حرکت‌های بسیار خوبی در راستای اجرای طرح‌های بزرگ و نیمه بزرگ صنعتی و تکمیل زیرساخت تجاری و بندری صورت گرفته است.
مشاور وزیر و مدیر کل هماهنگی امور استانها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مدیریت سابق سازمان بازرگانی با همکاری نهادهای مرتبط در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خوب درخشید و عملکرد مثبتی از خود نشان دادند و امیدواریم با تغییر مدیریت جدید سازمانی توانمند، اثرگذار، چابک و انعطاف‌پذیر ایجاد شود تا بتواند به خوبی از عهده مسئولیت‌های محوله برآید.
وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه جدید به فکر توسعه تشکیلات نیست و این امر از تاکیدات وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت است که هر جا مسئولیتی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد بدون خست و تنگ نظری و به سرعت واگذار شود.
محمدیان شمالی اضافه کرد: با تدوین شرایط ادغام، سازمان باید خود را آماده کند تا با برنامه‌ریزی‌های بهتر علمی‌تر و دقیق‌تر متناسب و منطبق با قانون برنامه پنجم توسعه، سند چشم‌انداز توسعه استان  و اسناد آمایش تجاری و صنعتی حرکت کند.
وی افزود: ادغام وزارت خانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن نیز که صورت گرفت یکی از مناظر نگاهش این بود که وحدت رویه تحت یک مدیریت واحد که بتواند بخشی از تولید و بازار را هماهنگ کند، داشته باشیم. 
مدیرکل هماهنگی امور استانها صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد ضریب اشتغال استان را می‌توان با توجه به مزیت‌های تجاری و صنعتی موجود در این دو حوزه مدیریت کرد.
محمدیان شمالی  با اعلام اینکه ادغامی که صورت گرفت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 144 قانون اساسی و منطبق با فرامین مقام معظم رهبری بود، افزود: در بخش دولتی با ادغامی که صورت گرفت مدیریت صنعتی و تجاری کشور یکی شد و با قرار گرفتن بخش‌های مختلف صنعت و معدنی وبازرگانی در کنار هم این قابلیت فراهم آمد تا بتوانیم با کاهش هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری و با نگاه تولید صادرات محور، فراتر از مرزهای داخلی به سمتی پیش رویم که با تولید ثروت و امکانات رفاهی بیشتر، کشور را به آن درجه از مطلوبیت که مد نظر است، برسانیم.
وی اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که در اقتصاد ما امروز وجود دارد پراکندگی، منفک و منفصل بودن بخش‌های تولیدی، صنعتی و تجاری  از همدیگر است و ادغام با هدف تولید صادرات‌گرا و ماندگار و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی و گروهی در تولید صورت گرفته است.
محمدیان شمالی گفت: اگر انگیزه تلاش برای تولید و کسب منافع ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی وارد شود یقینا در هر جایی و هر بخشی همدلی و همگرایی ایجاد می‌شود و به تبع آن منافع فردی و گروهی هم تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: کارفرآینان، فعالان بخش‌های مختلف، اصناف و مدیران بنگاه‌های مختلف تولیدی باید دست به دست هم بدهند تا مزیت‌های بیشتری برای کشور و استان ایجاد کنند.
مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:  ما ظرفیت اقتصادی عظیمی در حوزه صنفی کشور داریم که متاسفانه بدلیل اینکه منفصل از تولید است، نه تولید کننده نقشی در بازارسازی دارد و نه بازار نقشی در تغییر و تعیین نوع تولید و انتخاب نوع محصولات تولیدی دارد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت:  اگر این حلقه‌ها  وصل شوند، یقیناً هم بازار داخل را آنگونه که نیاز بازار است، تولیدات داخلی می‌توانند پوشش دهند و  هم با برند سازی و ایجاد فروشگاه‌های معتبر بین‌المللی می‌توانیم معرف خوبی برای کالاهای تولیدی داخل کشور باشیم و با این اقدام ماندگاری خود را در بازارهایی که موفق به کسب آن می‌شویم بیشتر کنیم.
شمالی تاکید داشت: این کار سخت و سنگینی است اما شدنی است و یقینا با هوشمندی، درایت و توانمندی که در جای جای کشور ایران اسلامی و به‌ویژه استان بوشهر به عنوان یکی از درگاه‌های تجاری کشور مشاهده می‌کنیم، این قابلیت وجود دارد که با خلق مزیت‌های جدید تجاری بتوانیم حضور بیشتری را در بازارهای هدف صادراتی داشته باشیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول