اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی:

تعامل با تجارت جهانی مستلزم استانداردسازی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رعایت استاندارد لازم در تولیدات داخلی گفت: تعامل با تجارت جهانی مستلزم استانداردسازی است.

تعامل با تجارت جهانی مستلزم استانداردسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مهدوی بعد از ظهر امروز در همایش کیفیت و استاندارد با اشاره به تاریخچه استاندارد و کیفیت قبل از رنسانس و انقلاب صنعتی آغاز شده و بعد از رنسانس شدت گرفته است، اظهار داشت: امروزه هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که از استاندارد و تحقیقات صنعتی در تولیدات بهره نگرفته باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی مردم فکر می‌کنند استاندارد فقط لازمه تولیدات است غافل از اینکه استاندارد و کیفیت در همه ابعاد زندگی انسان‌ها نقش به سزایی دارد، افزود: به عنوان مثال در یک کلاس آموزشی نیز باید استاندارد رعایت شود تا آن کلاس تاثیر داشته باشد.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شورای عالی استاندارد 11 نفر وزیر عضو هستند و این نشان از اهمیت موضوع استاندارد و کیفیت است، خاطرنشان کرد: استاندارد در کشور ایران 80 سال سابقه دارد و در سال 39 نخستین حرکت قانونی استاندارد آغاز و در سال 1345 اداره استاندارد مهر استاندارد را به کالاهای ایرانی داده است.
وی با اشاره به نگاه تولیدکننده بر لزوم استاندارد مبنی بر اینکه استاندارد اصولی است که در ساخت و تولید موجب صرفه‌جویی در مواد و انرژی و در نهایت سوددهی را به دنبال دارد، تصریح کرد: تعریف مصرف‌کننده نیز از استاندارد کیفیت و جلوگیری از اتلاف وقت است.
مهدوی با تاکید بر این نکته که برای تعامل با تجارت جهانی راهی به جز استانداردسازی تولیدات و بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی نیست، یادآور شد: متاسفانه استاندارد و کیفیت هنوز جایگاه خود را در ایران پیدا نکرده است.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون کیفیت کالاها نمی‌توان با تجارت جهانی رقابت کرد، خاطرنشان کرد: استاندارد در همه زندگی بشر ساری و جاری است و باید رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه در تدوین قانون جدید سهم نمایندگان استان زنجان بیشتر از همه استان بود، تصریح کرد: وظیفه حاکمیت است که با نظارت و تولید و استانداردسازی دغدغه‌های مصرف کننده را بر طرف کند.
مهدوی با اشاره به اینکه با وجود اینکه در قانون آورده شده که هیچ کالای خارجی و بی‌کیفیت وارد کشور نشود، ادامه داد: هنوز در بازار کالاهای بی‌کیفیت موجود بوده و به راحتی با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی به تحقیقات صنعتی در کنار استاندارد اشاره کرد و گفت: استانداردها باید با تحقیقات صنعتی همراه باشد تا کیفیت کالاهای تولیدی به روز شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول