اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده دماوند در مجلس پیشنهاد کرد:

ایجاد مرکز تجارت عسل ایران در دماوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ایجاد مرکز عسل کشور را در دماوند ارائه کرد.

ایجاد مرکز تجارت عسل ایران در دماوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر امروز در نشست اتحادیه‏های صنفی شهرستان دماوند که با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و روسای اصناف مختلف برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره عسل دماوند رفتاری فرهنگی است که در قالب هنر رونق اقتصادی این خطه را دنبال می‏کند.
وی ادامه داد: این رویداد بزرگ به ‏تبع تجربه موفق برگزاری دو دوره جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند برپا می‏شود.
رامین افزود: برگزاری جشنواره عسل شهرستان دماوند با حضور مردم نقاط مختلف این شهرستان بسیار مهم است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ورود بخش‏های فرهنگی و اقتصادی به این جشنواره تاکید کرد.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در حوزه کارشناسی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حزوه توریسم، فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و اصناف شهرستان در حوزه اقتصادی می‏توانند هریک به‏ نوبه خود سهمی عمده در این رویداد ارزنده ایفا کنند.
رامین با اشاره به مراحل بعدی این طرح خاطرنشان کرد: در وهله بعد، ایجاد مرکز تجارت عسل کشور در دماوند می‏تواند پیشنهادی ریشه‏ای برای رونقی پایدار در اقتصاد دماوند باشد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با طرح مثالی در خصوص تبدیل محصول برخی مناطق به برندی ملی و جهانی گفت: مناطقی در جهان و کشور وجود دارد که مردم و مسئولان آن در نگاهی هوشمندانه محل زندگی خود را با روش‏های تبلیغاتی مختلف به برندی مطرح تبدیل کرده‏اند.
وی ادامه داد: در این بخش از تجارت، برخی نقاط با مطرح‏سازی خود به عنوان برندی بین‏المللی دیگر تولیدکنندگان داخلی و خارجی را برای رسیدن به سود مناسب و بازارهای عرضه بیشتر مجاب به عبور محصولاتشان از کانال تعریف شده خود می‏کنند.
رامین افزود: بدین ترتیب نه تنها تولید بلکه سود سرشار ناشی از گردش اقتصادی محصولات دیگر نقاط نیز به مردم آن منطقه خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بسط این مبحث به شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دماوند نیز در تولیدات کیفی خود مانند سیب و عسل توانایی تبدیل به برندی ملی، منطقه‏ای و حتی جهانی را دارد.
وی ادامه داد: از این ‏رو، باید با برنامه‏ای مدون نه تنها بخش برداشت بلکه دیگر چرخه‏های تولید نیز در دماوند صورت گیرد تا برند نام رفیع دماوند به کانال عرضه و صادرات دیگر تولیدکنندگان کشور و مطابق با استانداردهای تعریف شده آن تبدیل شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول