اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

تولید 518 هزار کیلو عسل در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری 518 هزار کیلوگرم عسل در استان قزوین تولید شد.

تولید 518 هزار کیلو عسل در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف جلوخانی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال 518 هزار کیلو عسل در استان تولید و روانه بازار شده است که در سال گذشته در همین مدت 360 هزار کیلو عسل تولید شده بود که این میزان در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این میزان عسل از 74 هزار کندو در نقاط مختلف استان، برداشت شده است، در بخش تولید عسل در استان برای یک هزار و 510 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین در زمینه تولید عسل در رتبه چهارم کشوری قرار دارد و بیشترین عسل هم به ترتیب در شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا، آبیک، تاکستان و البرز تولید می‌شود.
وی یادآور شد: بیشترین کندوهای عسل استان در مراتع و مناطق کوهستانی به خصوص بخش‌های الموت، طارم سفلی و آوج قرار دارد.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در نیمه نخست سال  جاری 3 هزار و 500 نفر روز از زنان روستایی این استان تحت آموزش‌های ترویجی قرار گرفتند.
علی درجانی تصریح کرد: هدف از این دوره‌ها ارتقاء دانش بهره‌برداران زن روستایی با توجه به سیاست‌های بخش کشاورزی در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دام و دامپزشکی و حفظ نباتات است.
وی توضیح داد: از این تعداد دوره برگزار شده 148 نفر روز در زمینه زراعت، 838 نفر روز در زمینه باغبانی،‌ 674 نفر روز در زمینه دام و دامپزشکی، 100 نفر روز در زمینه شیلات، 52 نفر روز در زمینه صنایع تبدیلی و 953 نفر روز در زمینه حفظ نباتات بوده است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: همچنین برنامه‌ریزی برای توانمند سازی 733 نفر روز از تسهیل‌گران زن روستایی نیز انجام شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول