اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

کوچ 300 هزار کلنی زنبور عسل به هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آز آغاز کوچ 300 هزار کلنی‌های زنبور عسل به این استان خبر داد.

کوچ 300 هزار کلنی زنبور عسل به هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم طغرلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 500 زنبوردار با بیش از 300 هزار کلنی زنبور عسل از استان‌های مازندران، لرستان، زنجان، فارس، آذربایجان، خراسان و اصفهان مهاجرت کنند.
وی افزود: مهاجرت کلنی زنبورهای عسل به هرمزگان از اوایل آذرماه هر سال آغاز شده و بازگشت آنها تا اردیبهشت صورت می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان با داشتن درختان متنوع مرکبات و درختچه‌های جنگلی از شرایط مناسبی برای پرورش زنبور عسل در فصل زمستان برخوردار است، اضافه کرد: کوچ کلنی‌های زنبور عسل بسته به میزان بارندگی و پوشش گل و گیاه در هر منطقه انجام می‌شود.
طغرلی در ادامه بیان کرد: هرمزگان 70 زنبوردار بومی و حدود 9 هزار کلنی دارد که سالانه بیش از 40 تن عسل از  آنها به دست می‌آید که عسل تولیدی به لحاظ  کیفیت از طعم بسیار خوبی برخوردار است.
وی بیان داشت: به علت شرایط اقلیمی خاص هرمزگان، فصل پرورش ملکه نیز یک تا دو ماه زودتر از بقیه نقاط کشور در استان آغاز می‌شود و در صورت نیاز زنبورداران در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: ایستگاه پرورش ملکه جهاد کشاورزی خراسان رضوی هر ساله در یکی از نقاط  هرمزگان مستقر شده و عملیات پیوند زنی، پرورش و جفت‌گیری ملکه را در این استان انجام می‌دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول