اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات دامی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت عسل در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات دامی قیروکارزین گفت: برداشت عسل از زنبورستان‌های این شهرستان شروع شده و عسل پاییزه آنها از شهد گرده درخت کنار است.

آغاز برداشت عسل در قیروکارزین
علی جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: قیروکارزین به دلیل شرایط مناسب اقلیمی هر سال پذیرای زنبورستان‌های سراسر کشور است.
وی افزود: این شهرستان با دارا بودن مناطق کوهستانی که پوشیده از درخت کنار بوده و همچنین وجود باغ‌های مرکبات، شاهد حضور زنبورستان‌ها از نقاط مختلف کشور است.
جمشیدی با اشاره به تعداد زنبورستان‌های این شهرستان بیان داشت: تعداد زنبورستان‌ها در این شهرستان 120 بنه با 45 هزار کلنی مهاجر و در حدود 50 بنه و هزار کلنی بومی است که از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه در این شهرستان استقرار می‌یابند.
رئیس اداره تولیدات دامی قیروکارزین نوع عسل در این فصل تولید را دارای مرغوبیت بالایی دانست و ابراز داشت: عسل‌گیری پاییزه از شهد گرده درخت کنار تهیه می‌شود که از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
این مقام مسئول با اشاره به میزان عسل تولیدی در این فصل، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 160 هزار کیلوگرم عسل در این فصل از زنبورستان‌های مستقر در قیروکارزین برداشت شود.
جمشیدی با اشاره به برداشت عسل طبیعی از کوهستان‌ها و باغات این شهرستان خاطرنشان کرد: هر ساله چند هزار کیلو عسل طبیعی نیز در شهرستان برداشت شده و امسال نیز بر اساس پیش‌بینی‌ها بالغ بر 5 هزار کیلو گرم عسل طبیعی در قیروکارزین برداشت می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول