اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد:

رشد تجارت ترکیه با عراق نگران‌کننده است / راه‌های توسعه تجارت خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با ابراز نگرانی از رشد تجاری کشورهای رقیب مانند ترکیه با بازار عراق، گفت: حرکت از تجارت سنتی به سوی تجارت رسمی می‌تواند بازار اقلیم کردستان عراق را برای ما حفظ ‌کند.

رشد تجارت ترکیه با عراق نگران‌کننده است / راه‌های توسعه تجارت خارجی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحسین حسینی عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر کردستانی در سنندج با اشاره به کاهش 1.3 درصدی صادرات خارجی کشور در سال جاری، اظهار داشت: امروز رقبای ما با کالای با کیفیت وارد عرصه تجارت با کشور عراق شده‌اند لذا بایستی تغییر نگرش کلی به بازار عراق داشته باشیم و تجارت رسمی با عراق را توسعه دهیم.
مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران استان کردستان را یکی از جبهه‌های اصلی تجارت با عراق خواند و گفت: اقلیم کردستان عراق به عنوان بازاری که مجاورت قومی و فرهنگی با استان کردستان دارد، می‌تواند یکی از راه‌های توسعه تجارت خارجی و افزایش میزان صادرات کشور باشد.
حسینی با تاکید بر گسترش تجارت با کشور عراق، گفت: امروز کار عمیق‌تر، دقیق‌تر و عملی‌تری در حوزه تجارت با عراق داشته باشیم.
مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران به مشکلات موجود در بازارچه‌های استان کردستان اشاره کرد و گفت: عدم تامین اعتبارات لازم برای گسترش زیرساخت‌ها، نبود مدیریت واحد بر بازارچه‌های استان و عدم پرداخت به موقع جوایز صادراتی از عمده‌ترین مشکلات بازارچه‌های کردستان هستند که پیگیر برطرف شدن آن هستیم.
حسینی تکمیل زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل را در سطح وسیعی از کشور یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکلات عنوان کرد و گفت: نکته مهم در تجارت با عراق رضایت و تمایل طرف عراقی نیز هست که باید سعی کنیم مناطقی را که مورد توافق طرفین است، برای تجارت انتخاب کنیم.
وی همچنین ارتقا سطح کیفیت محصولات ایرانی را یکی دیگر از حفظ تجارت با بازار عراق عنوان کرد و گفت: توجه به سلایق مصرف‌کننده و مشتری‌مداری نیز از عوامل موثر بر ارتقا تجارت خارجی است.
 مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تنظیم روابط و بازاریابی، برگزاری نشست‌های مختلف مشترک و امضای اسناد مختلف مانند موافقت‌نامه‌های حمل و نقل و سرمایه‌گذاری، موافقت‌نامه‌های بازرگانی و بحث‌های مختلف ترویج فعالیت‌های تجاری را از وظایف دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی به عنوان بازوی صنعت و تجارت در کمک به فعالان عرصه اقتصادی عنوان کرد.
در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر، از شرکت سیمان کردستان، تراکتورسازی کردستان، شرکت کاشی کسری، شرکت نسیم زریبار، محمدرضا جباری، هیوا دشتی، خالد فرجیان، توران توفیقی، منیره محمدی و عثمان امین‌پور با ارائه لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.
شرکت سیمان کردستان پیش از این در سطح ملی در تهران مورد تجلیل قرار گرفته بود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول