اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

تجلیل مفاخر در ردیف فرهنگ عمومی کشور قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تاکید کرد: تجلیل از مفاخر دینی باید در ردیف فرهنگ عمومی کشور قرار بگیرد.

تجلیل مفاخر در ردیف فرهنگ عمومی کشور قرار بگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز بعدازظهر امروز در نشست با ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ آذری اظهار داشت: تصمیمی که برای تجلیل از شیخ آذری به عنوان یکی از مفاخر منطقه که معرف اسلام راستین بوده، بسیار ارزشمند است.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مفاخر دینی، اسلام و ادبیات اسلام را برای مردم تبیین کردند، تصریح کرد: این کار مفاخر بسیار بزرگ و شایسته بوده و باید مورد تکریم قرار بگیرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نقش علما و مفاخر دینی در حفظ اسلام را نقش عظیمی برشمرد و افزود: این مفاخر حافظان دین اسلام بوده و یقینا گرامیداشت علمای اسلام و مفاخر دینی تصمیم به جایی است.
وی با تاکید بر اینکه اگر مفاخر دینی نبودند، آثار شریعت مقدس از یاد می‌رفت، گفت: اگر اکنون با خداوند ارتباط و همچنین قرآن مجید و ادبیات اسلام را رعایت می‌کنیم و این عقاید تا حدودی پاک مانده به برکت مفاخر و اندیشمندان اسلامی است.
امام جمعه بجنورد خواستار قرار گرفتن تجلیل از مفاخر دینی در تعریف فرهنگ عمومی کشور شد و اظهار داشت: با برگزاری اینگونه همایش‌ها عقاید پاک اسلام تقویت شده و جوانان به اندیشه‌های پاک اسلامی هدایت می‌شوند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش بین‌المللی شیخ آذری در اسفراین گفت: ‌زمانیکه برگزاری این همایش مطرح شد بسیار خرسند شده که تجلیل از مفاخر دینی در دستور کار استان قرار گرفته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی باید نقش عظیم این عالم برای عموم طرح و به جامعه ارائه شود، اظهار داشت: شایسته است موقعیت، نقش این عالم بزرگ و آثار ارزشمند آن تبیین شده تا مردم با جلوه‌هایی از زندگی شیخ آذری آشنا شوند.
وی تصریح کرد: امروز روزی است که بزرگداشت یکی از مفاخر دینی و علمای شیعه تدارک دیده شده از این رو همه برای برگزاری این همایش مشارکت کنند.
دبیر همایش بین‌المللی شیخ آذری هم در این نشست هدف از برگزاری این همایش بین‌المللی را معرفی شخصیت و آثار حمزه بن علی ملک اسفراینی ملقب به شیخ آذری عنوان کرد.
زین‌العابدین منتظری با بیان اینکه شیخ آذری از عرفا، شعرا و نویسندگان شیعه قرن هشتم هجری قمری، است، گفت: همایش شیخ آذری در دوم و سوم آذرماه برگزار شده و قرار براساس برنامه اعلامی قرار است تا رئیس مجلس و  وزیر امور اقتصاد و دارایی در این همایش شرکت  کنند.
وی همچنین از ارسال 110 مقاله به این همایش بین‌المللی خبرداد و گفت: این مقالات از داخل و خارج به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
منتظری اظهار داشت: برای برگزاری این همایش بین‌المللی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، دانشگاه پیام نور، میراث فرهنگی، نماینده اسفراین در مجلس مشارکت دارند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول