اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شاعر و نویسنده اصفهانی:

بوسه بردستان شاعران تربیت‌کننده جامعه می‌زنیم

خبرگزاری فارس: یک شاعر و نویسنده اصفهانی گفت: مقصود از شعر کودک تربیت و شکل گیری نسلی در سلامت فکری است، پس باید بردستان تمام شاعرانی که با هدف تربیت شعر می‎گویند، بوسه زد.

بوسه بردستان شاعران تربیت‌کننده جامعه می‌زنیم
خسرو شاه‌علی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شعر کودک باید دارای کلمات و اصطلاحات، ترکیب‎ها و تصاویری باشد که از سوی کسانی سروده شده‎اند که سابقه و تخصص و تجربه قابل قبولی در این باره داشته باشند.
وی افزود: باید شعرهای ویژه خردسالان که رعایت ویژگی‎های روانشناختی خردسالان از سوی شاعران باسابقه سروده شده را از ابتذال زبانی دور کنیم.
این شاعر و نویسنده اصفهانی با بیان اینکه شعرهای کودکان هرچند اندک هستند، اما نمود عالی فرهیختگی شعر خردسالان به شمار می‎روند، بیان داشت: اگر روی اینگونه شعرها، آهنگی که ویژگی‎های جذب کننده یک آهنگ خردسالانه را دارند، گذاشته شود کار فرهنگی کارشناسی شده پیش می‌رود.
وی ادامه داد: همه ما می‎دانیم که شعر بهترین رسانه برای آموزش عادت‎های اساسی زندگی و یکی از فعالیت‎های اساسی است که کودکان با آن می‎توانند در دنیای سرشار از تخیل قرار گرفته و افکار و احساسات و تاثرات خود را بیان کنند.
شاه‌علی استفاده از ظرفیت‎های موجود در شعر را بخش مهم از پرورش خلاقیت‎های ذهنی در کودکان دانست و عنوان کرد: می‎توان با توجه به علاقه وافر کودکان به شعر ترکیبی از واژه‎های موزون خلق کرد که کودکان جذابیت دارد و بدون ایجاد احساس خستگی می‎توانند بارها و بارها آن را بر زبان بیاورند.
وی در پایان اذعان داشت: شعرخوانی برای کودکان موجب ایجاد بینش مثبت نسبت به زبان و زیبایی‌های آن می‌شود و قافیه اشعار و ترکیب حروف مختلف کودکان را نسبت به ساختار زبان حساس می‎کند و در واقع به آنها یاد می‌دهد که می‎توانند با استفاده از کلمات نیز به بازی و سرگرمی بپردازند.
 انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول