اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله شاهرودی در رشت؛

همایش نکوداشت محمدی گیلانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش نکوداشت آیت‌الله محمد محمدی گیلانی با سخنرانی آیت‌الله شاهرودی در هفتم مهر امسال در زیباکنار رشت برگزار می‌شود.

همایش نکوداشت محمدی گیلانی برگزار می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسئول دفتر و انتشارات آیت‌الله محمدی گیلانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزاری همایش مذکور را در معرفی چهره عالم ربانی محمدی گیلانی تاثیرگذار دانست.
حجت‌الاسلام جعفر سعیدی‌پژوم اظهار داشت: مهم‌ترین راه شناخت فضائل ادیبان، هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان، برگزاری همایش‌های نکوداشت است.
وی آیت‌الله محمدی گیلانی را عالمی پرمایه و آفتابی در سایه خواند و تصریح کرد: دنیا ایشان را به عنوان یک سیاستمدار می‌شناسد در حالی که بعد زندگی آیت‌الله محمدی گیلاتی ابعاد مختلف دارد که شامل فیلسوف بودن، حکیم بودن و فقیه بودن است.
مسئول نشر آثار آیت‌الله محمدی گیلانی، شناخت این شخصیت بزرگ را هویت فرهنگی و ملی دانست و تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها برای شناساندن بیشتر چنین چهره‌هایی است.
وی با بیان اینکه با سیاسی جلوه دادن چهره آیت‌الله محمدی گیلانی در حق ایشان جفا شده است، اذعان داشت: ایشان هفت سال شاگرد علامه طباطبایی و هفت سال شاگرد مصباح یزدی و 12 شاگرد فقیه آیت‌الله بروجردی بود.
سعیدی‌پژوم، آیت‌الله محمدی گیلانی را عصاره علمای گیلان نامید و افزود: ایشان ناشناخته باقی مانده‌اند و بنده تاکنون حدود 14 کتاب ایشان را منتشر کرده‌ام.
وی آیت‌الله محمدی گیلانی را جهانی بنشسته در گوشه جماران خواند و بیان داشت: بیشترین تلاش ما در این همایش تبیین بعد علمی و فلسفی ایشان است و اینکه آیت‌الله محمدی گیلانی در حکمت و فقه صاحب‌نظر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه یکی از تکالیف این اداره کل را تجلیل از مفاخر و آثار فرهنگی و هنری عنوان کرد و ابراز داشت: تجلیل از استوانه‌های دینی و چهره‌های شاخص ادبی گیلان زمین جزو تکالیف ماست.
منصور ایمانی، آیت‌الله محمدی گیلانی را چهره‌ای ماندگار در حوزه دین و سیاست و زخم خورده دوران سیاه پهلوی دانست و تصریح کرد: این امر موجب شده تا برای تجلیل و بزرگداشت این شخصیت بزرگ گام‌هایی برای تکریم و تجلیل برداریم.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش مذکور در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و دبیری استاندار این استان به تصویب رسیده است، اظهار داشت: این همایش یک‌روزه با حضور پیش‌بینی یک‌هزار نفر در هفتم مهر امسال در زیباکنار رشت برگزار می‌شود.
محمدی گیلانی در سال ۱۳۰۷ در روستای دعوی‌سرا از توابع شهرستان رودسر در گیلان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.
محمدی گیلانی از فعالان سیاسی در پیش از انقلاب و پس از آن بوده که سهم به‌سزایی در پیروزی انقلاب داشته است‌.
 پس از انقلاب نیز به دستور امام راحل تشکیل دادگاه انقلاب را به‌عهده گرفت و پس از تشکیل شورای عالی قضایی به عضویت این شورای در آمد.
حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی، عضو فقها و دبیر شورای نگهبان‌، نماینده امام راحل در دانشگاه‌ها و ریاست شورای مرکزی نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، عضو شورای بازنگری قانون اساسی‌، نماینده مردم تهران در چهار دوره مجلس خبرگان‌، رئیس دیوان عالی کشور و ... جزئی از مسئولیت‌های آیت‌الله محمدی گیلانی بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول