اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک شاعر و نویسنده اصفهانی:

شاعران کودک دغدغه‎های خود را به کودکان تحمیل می‎کنند

خبرگزاری فارس: یک شاعر و نویسنده اصفهانی گفت: سرایندگان شعر کودک، مسایل و دغدغه‌های خود و بزرگسالان را در شعر کودک نمود داده و از این طریق مسائل بزرگسالی را به صورتی اجبارآمیز بر کودکان تحمیل می‎کنند.

شاعران کودک دغدغه‎های خود را به کودکان تحمیل می‎کنند
سارا نفر امروز در حاشیه برگزاری شعر کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شعر کودکان باید آیینه‌ تمام نمای آرزوها و خیالات کودکان باشد و چنین جهانی را با استفاده از زبان و کلمات به تصویر بکشاند.
وی در بیان آفاتی که ادبیات کودک، به ویژه شعر کودکان را دچار پریشان‌حالی و آشفتگی کرده است، افزود: سرایندگان شعر کودک به جای اینکه نیازها و عواطف کودکان را در اشعار خویش منعکس کنند، مسایل و دغدغه‌های خود و بزرگسالان را در آن باز می‎کنند و از این طریق تلاش می‌کنند، مسایل بزرگسالی را به صورتی اجبارآمیز بر آنان تحمیل کنند.
یک شاعر و نویسنده اصفهانی با بیان اینکه بعضی از شاعران کودک به درک درستی از مسائل کودکان نرسیده‎اند، تصریح کرد: برخی شاعران انتظار دارند که بچه‌ها این گونه مسایل را از آن خود پندارند و با آن همزاد پنداری کنند، این در حالی است که کودکان دوست دارند دنیای کودکانه و مانوس خویش را در شعرهایی که برایشان سروده‌شده‌اند، بیابند و با آن زندگی کنند.
وی با آوردن نمونه‎هایی از اشعار کودکان از پروین دولت آبادی و مصطفی رحماندوست بیان داشت: کودک بسیار زود اثری را که برخاسته از دنیای کودکانه‎اش نباشد و حالتی شعارگونه و تحمیلی داشته باشد، بازشناسی کرده از آن استقبال نمی‎کند و این در حالی است که شعری را که پر از تجارب و فضای خاص خودش باشد، پذیرا شده آن ‎را همیشه با خود زمزمه می‎کند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول