اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار اصفهان:

امنیت را نمی‌توان تنها در حوزه سیاسی خلاصه کرد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: امنیت را نمی‌توان تنها در حوزه سیاسی و شغلی خلاصه کرد و مقوله‌های روحی، روانی و دینی نیز نیازمند حاشیه امنی برای خود هستند.

امنیت را نمی‌توان تنها در حوزه سیاسی خلاصه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در جلسه شورای تأمین استان و شهرستان‌های تابعه با بیان اینکه امنیت دارای ابعاد مختلفی است، اظهار داشت: امنیت را نمی‌توان تنها در حوزه سیاسی و شغلی خلاصه کرد و مقوله‌های روحی، روانی و دینی نیز نیازمند حاشیه امنی برای خود هستند.
وی افزود: آنچه در حوزه امنیت اهمیت دارد موارد و مشکلاتی است که از آن به عنوان سلب امنیت یاد می‌کنند و همین مباحث در ایران نیز امنیت را تهدید می‌کند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: آنچه که در یک کتاب، مقاله یا یادداشت می‌آید نیز می‌تواند امنیت یک منطقه و یا یک کشور را به خطر بیندازد.
وی تصریح کرد: هر نوشته و یا جزوه‌ای که بتواند ذهنیت جامعه را مخدوش کند و اندیشه دینی مردم را مورد شک و تردید قرار دهد به عنوان یک ناامنی تلقی می‌شود که به نوبه خود توانسته رعب و وحشت را در میان مردم ایجاد کند.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه سلب امنیت تنها به این معنا نیست که فرد با به دست گرفتن اسلحه اشخاص دیگر را ترور کند، گفت: امروزه این گونه ناامنی‌ها رنگ باخته‌اند و مفهوم امنیت دچار تحول شده و ناامنی‌های جدید ظهور و بروز پیدا کرده است.
وی بیان داشت: در گذشته جرائمی چون زنجیرکشی و چاقوکشی ناامنی به حساب می‌آمدند، در حالی که امروز ناامنی به مباحثی اطلاق می‌شود که کیفیت بقای مردم را به خطر بیندازد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: بسیاری افراد هستند که فعالیت روزانه خود را همچون راه رفتن، غذا خوردن و معاشرت کردن انجام می‌دهند اما دچار استرس زیادی هستند که این عامل امنیت کیفیت بقای این فرد را سلب می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امروزه امنیت و ناامنی نیازمند تعاریف جدیدی است، یادآور شد: دغدغه نخست استانداری تأمین امنیت در حوزه‌های مختلف است و اگر مدیریت استان در امور عمرانی وارد می‌شود این اقدام به معنای این نیست که وظیفه استانداری پرداختن به مباحث عمرانی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول