اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به هنگام بارش باران در بابل؛

رودخانه بابل‌رود امنیت شهروندان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بابل گفت: به هنگام بارش باران طغیان رودخانه بابل‌رود امنیت شهروندان بابلی را به شدت تهدید می‌کند.

رودخانه بابل‌رود امنیت شهروندان را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن فلاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چند شهرداری بابل با موافقت امور آب شهرستان پیمانکاری را برای لایروبی رودخانه بابلرود از پل درزی کلا تا پل محمد رسول الله(ص) انتخاب کرده اما به دلیل سهل‌انگاری مسئولان تاکنون اقدام خاصی در این مورد انجام نشده است.
وی تصریح کرد: اگر این رودخانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان لایروبی نشود، با بارندگی شدید امنیت 300 هزار نفر شهروند بابلی دچار مخاطرات جدی می‌شود.
فلاح بیان داشت: بستر رودخانه بابل‌رود و رودخانه منتهی به آن مورد تجاوز قرار گرفته و عرض رودخانه‌ها کم شده است اما امور آب بابل برای رفع این تجاوز اقدامی انجام نداده است که این امر پیامد و خطرات جدی برای مردم به همراه دارد.
وی تصریح کرد: این رودخانه از سرمایه ملی و منطقه ما است که در صورت از بین رفتن نه تنها سرمایه نخواهد بود بلکه به یک معظل جدی تبدیل می‌شود و وجود رودخانه بابل‌رود می‌تواند برای شهرما سرمایه باشد، به شرطی که مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
فلاح افزود: بابل‌رود گنج پنهانی است که اگر مسئولان حسن تدبیر خرج دهند می‌توانند برای ایجاد اشتغال و تفرج و شادابی برای شهروندان از آن استفاده کنند ولی به علت بی‌توجهی مسئولان در حال حاضر طغیان رودخانه بابل‌رود به شدت مردم بابل را تهدید می‌کند.
رئیس شورای شهر بابل اظهار داشت: از استاندار و مدیریت امور آب استان و شهرستان بابل انتظار داریم نسبت به لایروبی رودخانه بابل‌رود و رودخانه‌های منتهی به این رودخانه و رفع تجاوزات بستر این رودخانه اقدام کنند.
فلاح تصریح کرد: با پیگیری‌های شورای شهر، شهرداری، فرمانداری و مدیریت آب بابل پیمانکاری برای لایروبی رودخانه بابل‌رود در منطقه شهری از پل درزی کلا تا محمد رسول الله انتخاب شد که با لایروبی این منطقه بخشی از طغیان برطرف می‌شود ولی تا زمانی که به شکل کامل لایروبی نشده و تجاوزات رفع نشود شهروندان در تهدید جدی قرار دارند.
وی بیان داشت: در مسافرت اخیر به ایتالیا شاهد بودیم که بعضی از کشورهای غربی با اینکه رودخانه‌ای در داخل شهر نداشتند رودخانه مصنوعی ایجاد کرده و با کمک آب دریا ایجاد تفرجگاه از آن استفاده می‌کنند ولی ما به سرمایه بابل‌رود و آب‌بندان حیدرکلا  بی‌توجه هستیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول