اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با دهه ولایت انجام شد؛

تجلیل از شهروندان برگزیده در حوزه امنیت اجتماعی

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه ولایت و عید غدیر خم همایش تجلیل از شهروند برگزیده در حوزه امنیت اجتماعی در استان اردبیل برگزار شد.

تجلیل از شهروندان برگزیده در حوزه امنیت اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم تجلیل از شهروندان برگزیده در حوزه امنیت اجتماعی که پیش از ظهر امروز و در سالن فدک اردبیل برگزار شد، فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار داشت: امنیت رکن اساسی حیات جوامع بشری است و ایجاد احساس امنیت امید به زندگی را در جوامع افزایش می‌دهد.
سردار علی روستایی با بیان اینکه فلسفه فعالیت‌های نیروی انتظامی همان فلسفه، ولایت، عاشورا و انتظار است، گفت: پیچیدگی‌ها و افزایش تلاطم‌های محیطی به همراه تغییرات جوامع سبب شده تا حساسیت انسان‌ها نسبت به موضوعات مسایل اجتماعی و محیطی و... افزایش یابد که در این میان نیروی انتظامی با ورود به هنگام به موضوعات اجتماعی درصدد کاهش آسیب‌های ناشی از این حساسیت‌هاست.
این مسئول با بیان اینکه افراد جامعه در حوزه‌های مختلف به سه دسته اساسی تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: دسته اول افرادی هستند که شامل خانواده ناجا بوده و وظایف خود را حتی گسترده‌تر از وظایف محوله انجام می‌دهند.
روستایی افزود: گروه دیگر که مسئولیتی در برقراری نظم و امنیت ندارند جزو گروه‌هایی همچون آتش‌نشانان، امدادگران و هلال احمر هستند که با اعمال و اقدامات خود سبب پیشگیری از وارد آمدن آسیب‌ها به جامعه و دیگران می‌شوند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در دین اسلام به جایگاه امنیت توجه و تاکید فراوان شده است، ادامه داد: تولید امنیت و ایمن نگه داشتن جوامع بشری از جمله اهداف بزرگ ما در کسوت نیروی انتظامی است که سبب شده استان اردبیل جزو استان‌های امن کشور تلقی شود.
وی یادآور شد: ایجاد انگیزه و تقویت مسئولیت‌پذیری همبستگی عمومی و همدلی و یگانگی نیروهای پلیس سبب شده تا جامعه‌ای امن و ایمن را شاهد باشیم که این خود گامی مهم در راستای ایجاد احساس امنیت است.
روستایی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت احساس مسئولیت در راستای افزایش خود کنترلی جامعه، ایجاد انگیزه و تقویت همبستگی عمومی در بین آحاد جامعه، رفع موانع و مشکلات کاهنده امنیت و... اعلام کرد و بیان داشت: افرادی که با حساسیت بیشتری به مسائل و موضوعات اطراف خود می‌نگرند حس مسئولیت‌‌پذیری افزون‌تری داشته و انسان‌های مثبتی در جامعه خواهند بود.
روستایی شهروند نمونه را شهروند قانون‌مدار در جامعه اعلام کرد و افزود: شخصی که به حقوق  سایر افراد تجاوز نکرده و اعمالی را از روی شجاعت و ایثارگری در جامعه انجام می‌دهند شهروندان نمونه‌ای هستند که با اعمال آنها روحیه ایثارگری در جامعه تداوم می‌یابد.
این مسئول با بیان اینکه تقویت ارزش‌های اجتماعی، یاری‌رسانی به افراد، از جان گذشتگی،‌ فداکاری و تقویت امنیت اجتماعی ویژگی شهروندان قانون‌مدار است، تصریح کرد: رعایت قوانین و هنجارهای جامعه وظیفه‌‌ای شرعی و دینی است که ریشه در اعتقادات جوامع اسلامی دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که به صورت استانی و با حضور خانواده‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد از شهروندان نمونه تجلیل به عمل آمد.
بخش کشوری این جشنواره بهمن سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول