اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، تجارت و معدن:

دریا حوزه اقتدار ایران در امنیت و اقتصاد است

خبرگزاری فارس- وزیر صنعت،تجارت و معدن با تبیین نقش صنعت دریانوردی در کشور گفت: دریا حوزه اقتدار ایران در امنیت و اقتصاد است.

دریا حوزه اقتدار ایران در امنیت و اقتصاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، مهدی غضنفری پیش از ظهر در آیین افتتاحیه سیزدهمین همایش صنایع دریایی کشور اظهار داشت: باید با نگرشی مبتنی بر سیستم به مقوله دریا، بستر لازم در راستای رشد و توسعه صنایع دریایی بیش از پیش فراهم شود و در همین راستا صنعت دریانوردی به سه بخش ساخت و ساز دریایی، بهره‌برداری دریایی و خدمات دریایی تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به برخی خدمات دریایی از جمله ساخت و ساز، مدیریت بنادر، تسهیلات بانکی و بیمه‌ای و موسسه‌های دریایی تصریح کرد: این بخش از صنعت دریایی امروزه در جهان بیش از هزار میلیارد یورو تجارت است و با توجه به این موضوع قصد داریم تا جلسه شورایعالی دریایی را تا پایان سال جاری تشکیل داده و در این رهگذر گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کارخانه‌داری را از شاخص‌های بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: کار این وزارتخانه سیاست‌گذاری است و هرگز نباید به بخش کارخانه‌داری ورود کنیم چرا که اعتقاد داریم باید این کار باید به بخش خصوصی سپرده شود.
وزیر صنعت، تجارت و معدن از سایر انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و بخش خصوصی خواست تا در حوزه‌های مختلف دریا یک سند مشترک داشته باشند و تاکید کرد: با وحدت نظر همه تشکل‌های بخش خصوصی می‌توان نتایجی را به دست آورد که در مباحث کلان به آنها نیازی اساسی داریم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول